Eduardo Parra - Europa Press
MADRID 5 Ago. (EUROPA PRESS) -
Sumar reclamó al Ministeriu del Interior la illegalización de Desokupa dempués de que'l Sindicatu Unificáu de Policía (SUP) roblara un alcuerdu cola plataforma pa instruyir en defensa personal a 30.000 axentes de Policía, motivu pol cual el departamentu empobináu por Fernando Grande-Marlaska anunció que va estudiar l'apertura d'un espediente p'analizar la "posible impugnación del conveniu" y si "conculca los valores democráticos".
Dende'l sociu minoritariu del Gobiernu de coalición insistieron en que nun van parar "hasta acabar cola infiltración ultraderechista nel Estáu", al empar qu'esixeron la illegalización de la plataforma, amparándose nel artículu 22 de la Constitución. "Desokupa tien de ser illegalizada. Nun podemos tolerar grupos parapoliciales", señaló nun mensaxe publicáu na rede social X.
Primeramente, la secretaria d'Organización de Sumar, Lara Hernández, recordaba unes declaraciones del dueñu de Desokupa, Daniel Esteve, pa encamentar a Interior a que frenara l'alcuerdu con SUP. "'Llimpiar la cai d'aguarones'. Esti ye'l mantra de la organización paramilitar que va formar a la policía. El Ministeriu del Interior nun puede demandar el frenu de la estrema derecha mientres ye cómpliz de que les sos práctiques estender a les fuercies y cuerpos de seguridá del estáu", escribió en redes sociales.
Tamién el voceru de Sumar nel Congresu, Íñigo Errejón, criticó que "una banda escuadrista d'estrema derecha" vaya a dar cursos de formación "que van puntuar pa miles de policías nacionales". Asina, adelantó que'l so grupu parlamentariu rexistró una entruga al Ministeriu, "que tien qu'actuar contra la infiltración ultraderechista nes fuercies y cuerpos de seguridá".
"L'axenda de democratización del Estáu tien d'encarar estes xeres pa nun ser solo cosmética", reivindicó Errejón que, sicasí, dempués celebró qu'Interior va abrise a impugnar el conveniu cola SUP. "La presión sirve. Ye perhí", celebró.
Pela so parte, el diputáu de Sumar y dirixente de los 'comunes', Gerardo Pisarello, insistió al Ministeriu que ponga frenu "a la presencia ultraderechista nes fuercies de seguridá" ya illegalice a Desokupa. "Un Estáu de derechu dignu d'esi nome nun puede amparar actos de matonismu parapolicial", sostuvo.
PIDEN ESPLICACIONES NEL CONGRESU
Nesti contestu, Sumar rexistró nel Congresu una batería d'entrugues empobinaes al Ministeriu del Interior señalando que Desokupa ye un grupu violentu" que foi denunciáu "en numberoses ocasiones por organizaciones en defensa de los derechos humanos por realizar afirmaciones xenófobes, fascistes, organizase paramilitarmente y actuar frayando la llexislación vixente y los derechos humanos".
De la mesma, el grupu parlamentariu cuestionó al departamentu de Grande-Marlaska si valoró que la collaboración ente la plataforma y policías n'activu "puede significar compartir con un grupu parapolicial el monopoliu del usu de la fuerza atribuyíu" na Constitución "namái al Estáu".
L'escritu, robláu pol voceru parlamentariu, Íñigo Errejón, y los miembros de la Comisión d'Interior, Enrique Santiago y Félix Alonso, preguntó al Ministeriu si va entamar actuaciones "pa que los tribunales illegalicen grupos escuadrites como Desokupa", atendiendo "a la prohibición de grupos paramilitares que s'inclúi nel articulu 22 de la Constitución".
Sumar tamién quier saber si Interior tien datos "sobro la penetración de persones o grupos d'estrema derecha y/o violentos n'estructures tan relevantes pal Estáu como los Cuerpos y Fuercies de Seguridá". "¿Considera qu'esta posible infiltración ye una amenaza pa la seguridá nacional del nuesu país?", plantegó.
A lo último, la formación política tamién esixó conocer les midíes que'l Ministeriu va adoptar "pa evitar que los sindicatos impartan cursos de técniques violentes al traviés de grupos violentos estremistes".
CONVENIU "ESTRACURRICULAR"
Tres les aclaraciones per parte del Ministeriu del Interior, SUP señaló n'otru comunicáu hores más tarde que l'alcuerdu de "collaboración" cola empresa Desokupa "llimítase al ámbitu personal y estracurricular" de los afiliaos y que la organización sindical "quier alloñase de cualesquier otra connotación que pueda arrodiar al mesmu".
Nesti contestu, el sindicatu policial sorrayó que la formación na Policía Nacional "correspuende puramente a la Dirección Xeneral de la Policía" pero que "nun ye óbice" pa que dende el SUP ufiértese formación complementaria a los sos afiliaos.
"Nin el Club Desokupa nin esti sindicatu, quixeron en nengún momentu dar a entender que la DXP o la División de Formación y los escelentes profesionales que la integren teníen daqué que ver con esta ufierta complementaria", resaltó SUP.
Coles mesmes, el sindicatu repitió'l so compromisu cola seguridá ciudadana y la meyora de la formación policial.