UPyD considera "positiu" augmentar les hores lectives però creu que la mesura és "insuficient" per millorar el sistema

Actualizado: viernes, 28 enero 2011 20:40


PALMA DE MALLORCA, 28 Ene. (EUROPA PRESS) -

Unión, Progreso y Democracia (UPyD) ha considerat "positiu" augmentar les hores lectives escolars de matèries instrumentals (llengües, matemàtiques i ciències), si bé ha puntualitzat que aquesta mesura és "insuficient" per millorar el sistema educatiu.

Segons UPyD, "el desastre educatiu sol interessa als grans partits com arma llancívola". En aquesta línia, ha afegit que l'acusació mútua "serveix com estratègia de desgast, sobretot en precampanya, però no aporta el que interessa a la societat: un ensenyament que ensenyi, una educació que instrueixi i eduqui".

Així, ha assenyalat que criticar aquesta mesura per motius econòmics (tal com han fet, segons UPyD, el STEI-i, ANPE, PSM i PSIB) o perquè altera els horaris dels docents demostra per a UPyD "una certa mesquinesa", i alhora ha criticat que les seves propostes educatives es redueixin a "augmentar la despesa en educació, com si els diners ho resolgués tot".

UPyD ha afegit que un estudi elaborat pel mateix partit demostra que "una o dues hores lectives més no implicarien necessàriament un augment de les plantilles".

"El que té de pitjor tot és que els vells partits no poden millorar l'educació ni volen fer-ho", ha assegurat el responsable d'Educació d'UPyD, Arturo Muñoz, qui atribueix aquesta actitud que no volen reconèixer "el fracàs dels fonaments de la LOGSE-LOE", una llei d'àmbit nacional que, segons el parer d'aquest partit, "un estat responsable en matèria educativa hauria de derogar".

Muñoz ha invitat "a fer un verdader diagnòstic de la realitat educativa" i ha apuntat entre alguns dels canvis que caldria assumir la lectoescritura com a objectiu del segon cicle d'Educació Infantil o no poder passar a Secundària amb àrees suspeses i sense haver repetit sisè.

Alhora, ha apuntat que "es deu primar l'excel·lència sobre la cohesió social a partir del segon cicle d'ESO, i impulsar el concepte d'esforç des de la base".

També ha considerat que "s'han de qüestionar els resultats dels principis psicopedagògics que inspiren les lleis espanyoles, com la comprensivitat i el inclusivisme".

A més, també ha indicat que cal avançar l'edat de diversificació. "Calen una formació professional i un batxillerat diferenciats de manera clara i primerenca".