O CES esixe para o Corredor Atlántico "a mesma importancia estratéxica e respaldo" que para o Mediterráneo

11,00 H.- Ou Vicepresidente Dá Xunta, Alfonso Rueda,  Asistirá Á Presentación Do
XUNTA
Publicado: lunes, 18 febrero 2019 14:33

Aposta por "garantir" a incorporación de "todo o noroeste peninsular" e da liña Vigo-O Porto como rede básica

SANTIAGO DE COMPOSTELA, 18 Feb. (EUROPA PRESS) -

O Consello Económico e Social de Galicia (CES) presentou este luns o seu informe 'Galicia na rede básica transeuropea de transporte de mercadorías', no que aposta por "garantir a inclusión de Galicia e de todo o noroeste peninsular na rede básica" do Corredor Atlántico ferroviario, así como incorporar como parte da rede básica a liña transnacional Vigo-O Porto, á vez que esixe para este corredor "a mesma importancia estratéxica e respaldo institucional" que para o Mediterráneo.

A presidenta do CES, Corina Porro, foi a encargada de presentar en Santiago, en presenza de distintos axentes económicos e sociais, este documento, nun acto que contou tamén coa asistencia do vicepresidente da Xunta, Alfonso Rueda.

Entre as propostas e conclusións deste documento, o CES insta a "garantir a inserción de Galicia e de todo o noroeste peninsular na rede básica do Corredor Atlántico Ferroviario, unha cuestión xa contemplada pero pendente aínda de aprobación definitiva, que favorecería cuestións como a "competitividade" ou a "atracción de empresas e talento" a Galicia.

Do mesmo xeito, dixo Porro, reclámase a incorporación da liña ferroviaria Vigo-O Porto dentro do corredor da rede básica, como nexo transfronteirizo, do mesmo xeito que Évora-Mérida ou Aveiro-Salamanca

Esta decisión, dixo a presidenta, "consolidaría" unha "densa macrorrexión urbana" para facela "conectada" e "accesible" e replicaría o eixo "non radial" simétrico ao mediterráneo (Barcelona-Cartaxena) no atlántico (A Coruña-Lisboa).

Así mesmo, o CES considera que esta liña Vigo-O Porto debería "complementarse pola liña ferroviaria de costa entre A Coruña, Xixón e Bilbao", creando un "bucle de conexión cos portos da cornixa atlántica, similar ao existente no corredor Mediterráneo".

VIGO, PORTO NODAL

Por outra banda, para o desenvolvemento dos portos exteriores da Coruña e Ferrol, indica o informe, é necesario "impulsar a súa conexión co corredor atlántico", así como mellorar ou ampliar a rede ferroviaria no interior dos portos galegos de interese xeral, do mesmo xeito que impulsar a conexión ferroviaria coas terminais portuarias e principais plataformas intermodais.

O CES esixe tamén a consideración do porto de Vigo como "porto nodal", do mesmo xeito que o da Coruña, formando parte da rede básica; e aposta pola Plataforma Loxística Intermodal Salvaterra-As Neves como "nodo loxístico ferroviario de concentración de carga da eurorrexión", dada a proximidade con Portugal.

A ampliación da rede básica, considera o CES, "facilitará o impulso do porto seco de Monforte e de Ourense como núcleos loxísticos de operacións".

Finalmente, e a modo global, Corina Porro esixiu que "se lle outorgue a mesma importancia estratéxica a todos os niveis e o mesmo respaldo institucional ao Corredor Atlántico" e ao Mediterráneo, tanto en execución de obras como en promoción, algo que, criticou, "hoxe en día non é así".

"INEXPLICABLE" A FALTA DE INSERCIÓN

Tras lembrar o tradicional "déficit de infraestruturas" que padece o noroeste peninsular, o CES considera no seu informe "inexplicable" a "falta de inserción de Galicia" e do noroeste peninsular no corredor básico atlántico, o que debe completarse antes de 2030.

Fronte a isto, o CES aposta por "esixir o cumprimento dos prazos previstos", por fomentar as conexións transfronteirizas da eurorrexión e por favorecer unha estratexia marítima.

Durante a súa intervención, Corina Porro eloxiou a capacidade deste informe de axuntar "distintas sensibilidades" en favor dun "consenso" que é "decisivo para o futuro" económico de Galicia.

"O transporte é un factor esencial para crear sociedades máis fortes e cohesionadas, con igualdade de oportunidades entre os territorios e cunha maior calidade de vida para os seus habitantes", lembrou Porro, que apostou por achegar "ideas factibles, pragmáticas e realistas".

ATENDER AO "FUNDAMENTAL"

Pola súa banda, Alfonso Rueda explicou que "canto maior sexa o consenso" en relación a esta cuestión, "máis forte será a mensaxe" de Galicia respecto diso do Corredor Atlántico.

"Agora", dixo Rueda, é cando "se están empezando a tomar as grandes decisións que despois van quedar para moito tempo sobre aqueles grandes proxectos que requiren gran financiamento" e polos que "Europa vai apostar". "Como non se pode atender a todo, entendemos que hai que atender ao fundamental e é fundamental que o noroeste de España e Galicia teña a súa conexión ferroviaria de altas prestacións como van ter outras rexións da UE. O contrario sería deixarnos illados e fóra do futuro económico", resolveu.

No entanto, non todas as voces apoian este documento. Entre os críticos está en Eixo Atlántico, que xa o pasado venres comparaba este informe con "un mal traballo de alumno de BUP" --pola ausencia de análise económica ou técnica, entre outras "omisións"--, e criticaba propostas "peligrosísimas", como a necesidade de complementar o eixo Vigo-O Porto cunha liña entre A Coruña, Xixón e Bilbao. "Volvemos caer outra vez no erro do esquema de 'tres aeroportos", afeaba, entón, o seu presidente.