A eurodeputada do BNG que denunciou a España: a normativa incumpríase cando descarrilou o Alvia

A eurodeputada Ana Miranda e as vítimas, nunha reunión hai meses con Vulc
REMITIDA
Publicado: jueves, 24 enero 2019 14:38

Espera que a Audiencia da Coruña "sitúese para a revisión do caso" fronte ao peche da instrución

SANTIAGO DE COMPOSTELA, 24 Ene. (EUROPA PRESS) -

A eurodeputada do BNG Ana Miranda, que en xullo de 2017 interpuxo unha denuncia contra o Estado español por infracción do dereito comunitario en materia de seguridade ferroviaria, celebrou a apertura dun expediente por parte de Bruxelas como "unha noticia moi esperanzadora para saber a verdade" sobre o accidente do Alvia en Angrois, á vez que remarcou que a lexislación "non está implementada" agora nin "tampouco se cumpría no ano 2013".

Así se pronunciou despois de facer público a Comisión Europea o expediente sancionador aberto a España en materia de seguridade ferroviaria, ao considerar que "os procesos de seguridade non cumpren os requisitos da lexislación da Unión Europea sobre seguridade ferroviaria", por unha directiva de 2004.

A Comisión, en concreto, considera que "se detectaron deficiencias na forma en que o organismo nacional de investigación analiza e investiga os accidentes e incidentes, así como nas técnicas de supervisión por parte da autoridade nacional responsable da seguridade".

As primeiras palabras de valoración deste feito por parte de Miranda foron para as vítimas, "polo duro traballo que fixeron todos estes anos". No sinistro de Angrois morreron 80 persoas e 144 resultaron feridas.

As "seguintes palabras" dirixiunas "ao traballo exhaustivo que se tivo que facer aquí (por Bruxelas), desde o BNG e tamén coas vítimas, para recoñecer e para trasladar á Comisión Europea que non se fixo o control integral de riscos" na liña do descarrilamento do Alvia.

Este é o "primeiro paso" dun procedemento que "vai ser longo", xa que o Goberno central ten agora "dous meses" para contestar, segundo apuntou Miranda.

"A información que teño, en permanente diálogo desde a presentación da denuncia polo BNG en xullo de 2017, é que o procedemento vai ser longo, non se puido evitar porque o incumprimento é tan grave que non se puido evitar", subliñou.

Respecto diso, explicou que o que "se analiza" por parte de Bruxelas é "a situación actual sobre o estado da lexislación comunitaria", pero argumentou que "isto quere dicir que tampouco no accidente do Alvia cumpríase, no ano 2013".

"Agora o estado ten que enviar unha carta sobre a implementación desa normativa. Sabemos que non está implementada, por tanto pasaríase á segunda fase", chamou a atención.

Deste xeito, reivindicou unha "noticia moi esperanzadora para saber a verdade, para a xustiza e as vítimas, para dar unha resposta á opinión pública nese consentimento que tiveron gobernos de PP e PSOE en calar este asunto". "Esixiremos responsabilidades políticas", advertiu a eurodeputada.

Satisfeita con que a Comisión "dea a razón tanto á denunciante como ás propias vítimas", remarcou que "nin Renfe, nin Adif, nin Fomento, nin o Goberno de España cumpriron a lexislación" en materia de seguridade ferroviaria.

"Sabemos que temos razón", insistiu, para anunciar este como "o primeiro paso dunha vitoria entre David e Goliat". O caso seguirao "exhaustivamente" Miranda, quen xa solicitou entrevista á directora xeral e á comisaria de Transporte.

CONSECUENCIAS NO XULGADO

Por outra banda, cuestionada sobre a afectación deste expediente sobre a instrución xudicial do accidente do Alvia, opinou que "o xuíz tería que reabrir o caso" para que este implique "ao estado".

"Xa non é que o diga a deputada do BNG ou as vítimas, está a dicilo a Comisión Europea", incidiu. Así, esperou que "mañá mesmo a Audiencia Provincial da Coruña sitúese para a revisión do caso e non para o peche da instrución". "É unha oportunidade histórica para a xustiza e para a verdade das vítimas", sentenciou.

O xuíz decretou en decembro o peche da instrución con dous investigados, o maquinista e o exjefe de seguridade de Adif, pero esta decisión está recorrida e deberá ser a Audiencia a que resolva.