En Marea pide a comparecencia de Ábalos após o expediente de Bruxelas, que ve "un mazazo" a España

O viceportavoz de En Marea no Parlamento de Galicia, Antón Sánchez
EUROPA PRESS
Publicado: jueves, 24 enero 2019 14:34

Antón Sánchez insta o Goberno a asumir "responsabilidades" e Alexandra Fernández ve "un paso de xigante" contra "a conivencia" PP-PSOE

SANTIAGO DE COMPOSTELA, 24 Ene. (EUROPA PRESS) -

En Marea pediu ao ministro de Fomento, José Luís Ábalos, que compareza no Congreso dos Deputados para dar conta da postura do Goberno español após a apertura dun expediente sancionador en materia de seguridade ferroviaria por parte da Comisión Europea.

Ademais, os representantes da formación rupturista instaron ao Goberno central a que "depure responsabilidades" e a que "tome a iniciativa con "novas formas de actuar" que "garantan a seguridade ferroviaria".

Por unha banda, a deputada de En Marea na Cámara Baixa Alexandra Fernández considerou "un mazazo ao Estado español" e "algo moi grave" o anuncio do expediente.

Doutra banda, o viceportavoz no Parlamento Gallego, Antón Sánchez, subliñou que a apertura do expediente "é unha demostración máis do camiño que durante os últimos anos levou o Goberno español con respecto a unha cuestión tan importante que tivo consecuencias tan graves" en Galicia.

EXPLICACIÓNS DE ÁBALOS

Alexandra Fernández pediu a comparecencia de José Luís Ábalos, ao que reclamou que "demande á Comisión de Investigación de Accidentes Ferroviarios (CIAF) unha nova investigación sobre o accidente do Alvia".

Neste sentido, chamou a atención sobre que "a UE, en liña co Informe da Axencia Ferroviaria Europea (ERA) pon en cuestión os traballos da CIAF en relación á investigación de accidentes ferroviarios como o de Angrois e o do Porriño".

A deputada mostrouse "satisfeita" polo que considera "un paso de xigante que bota por terra a conivencia entre PP e PSOE, Fomento e empresas para tapar, silenciar, ocultar e pasar páxina en temas de tanta envergadura como a seguridade viaria ou a investigación de sinistros como o do Alvia".

A formación rupturista asegurou que "non todo vale" e que "a UE castiga o mal facer, as mentiras, as manipulacións e os intentos de ocultación dos diferentes gobernos de estado".

ASUNCIÓN DE RESPONSABILIDADES

En Santiago, Antón Sánchez explicou que o procedemento "se suma ao posicionamento das institucións europeas denunciando a falta de independencia da CIAF" e referiuse a "a falta de independencia na investigación do accidente de Angrois".

Ademais, Sánchez sinalou que "tamén está posta en cuestión a Axencia Española de Seguridade Ferroviaria nos seus protocolos de homologación das liñas e materiais ferroviarios".

Ante "esta situación tan grave", o representante de En Marea instou ao Goberno central a que "por decencia e por hixiene democrática, tome a iniciativa, modificando e elaborando participativamente unhas novas formas de actuar, que garantan a seguridade ferroviaria".

Nesta liña, pediu que "tome decisións" e que "se asuman responsabilidades políticas", xa que "non pode ser que os mesmos responsables que ampararon actuacións como a de Angrois, previa apertura da liña Santiago-Ourense, sigan nos seus cargos".

Así, engadiu que "xa é hora de que este goberno, que veu substituír ao goberno corrupto do señor Rajoy, que chegou supostamente para facer políticas diferentes, tome decisións".

COMISIÓN DE INVESTIGACIÓN EN GALICIA

A continuación, Antón Sánchez destacou que En Marea ten rexistrada unha iniciativa no Parlamento galego "para que se cre unha comisión de investigación sobre a seguridade ferroviaria en Galicia".

Sánchez explicou que se trata dunha iniciativa "para garantir que hai seguridade e que a xente pode estar tranquila de que se seguen os protocolos marcados na directiva comunitaria". O deputado avanzou que o levarán a debate "máis pronto posible", e que espera "que teña apoio" dos grupos parlamentarios. "Xa é hora de que se tomen cartas no asunto", sentenciou.