O número dous de Fomento comparecerá após o expediente a España por incumprir as normas de seguridade ferroviaria

O secretario de Estado de Infraestruturas, Pedro Saura
EUROPA PRESS - Archivo
Publicado: jueves, 24 enero 2019 15:02

O departamento de Ábalos traballa en "diálogo fluído" para responder en dous meses á Comisión sobre as deficiencias detectadas

MADRID / SANTIAGO DE COMPOSTELA, 24 Ene. (EUROPA PRESS) -

O número dous do Ministerio de Fomento, o secretario de Estado de Infraestruturas, Pedro Saura, comparecerá a petición propia no Congreso para detallar a situación e as actuacións previstas en materia de seguridade ferroviaria.

Así o anunciou o departamento de Ábalos após coñecerse o expediente aberto pola Comisión Europea a España en materia de seguridade ferroviaria, ao detectar "deficiencias na forma en que o organismo nacional de investigación analiza e investiga os accidentes e incidentes, así como nas técnicas de supervisión por parte da autoridade nacional responsable da seguridade".

O ministerio conta con dous meses para responder e tratar de acreditar que cumpre cos aspectos identificados pola Comisión Europea.

En concreto, esta pídelle información sobre os métodos de traballo dos organismos públicos españois que se ocupan tanto da inspección dos accidentes como da supervisión ferroviaria (é dicir, a CIAF e a Axencia Estatal de Seguridade Ferroviaria). Así mesmo, expón a necesidade de profundar en determinados aspectos da actual normativa.

A través dun comunicado de prensa, Fomento asegura estar xa "traballando" en todo iso, en "diálogo fluído" coa Comisión, que asegura que se mantén desde que o novo equipo chegou a Fomento.

Na nota, explica ademais que traballa na redacción dun informe sobre a "mellora da seguridade no transporte e as infraestruturas" que presentará "proximamente" ao Consello de Ministros.

Ante o expediente sancionador que a Comisión Europea abriu a España, Fomento asegura que o sistema ferroviario español é "seguro" e afirma que "non está posto en dúbida por ningún organismo nacional ou internacional".

"Precisamente, a mellora da seguridade constitúe unha liña estratéxica prioritaria polo actual equipo ministerial e marcou desde o principio as actuacións do departamento nos distintos modos de transporte", reivindica Fomento.

REUNIÓN COAS VÍTIMAS

En novembro pasado transcendeu que o Goberno central presentou ante a Comisión Europea un resumo do plan de seguridade ferroviaria que anunciou o ministro de Fomento, José Luís Ábalos, dous días despois de reunirse coa plataforma de vítimas do accidente do tren Alvia, que en xullo de 2013 se saldou con 80 mortos e 144 feridos en Angrois (Santiago).

Pola súa banda, a Axencia Ferroviaria Europea, por encargo da Comisión, auditou os procedementos relativos á seguridade ferroviaria en España entre finais de 2017 e principios de 2018.

As vítimas do sinistro de Angrois presentaron unha demanda por incumprimento da seguridade ferroviaria por parte do estado español a finais de 2015 na comisión de peticións do Parlamento Europeo. En xullo de 2017 fixo o propio a eurodeputada do BNG Ana Miranda, que en todo momento acompañou aos afectados.

OBXECTIVOS

O ministerio indica no comunicado que, entre os seus principais obxectivos en materia de seguridade figuran, "fortalecer a independencia e o correcto funcionamento" das comisións de investigación de accidentes e reforzar tanto estes órganos, como a Axencia Estatal de Seguridade Ferroviaria, que contará ademais con novas medidas de supervisión.

Así mesmo, prevé presentar un real decreto sobre seguridade operacional e interoperabilidad ferroviaria e "profundar" no "proceso de mellora continua" das investigacións da CIAF "de acordo ás observacións realizadas".