Os creadores galegos da baliza V-16: "A idea era axudar a persoas con discapacidade, non ser produto obrigatorio"

Os empresarios vigueses aseguran que, "indubidablemente", esta luz é "mellor" que un triángulo para sinalizar accidentes

1033691.1.260.149.20251205103825
Vídeo de la noticia
Imaxe da baliza V-16. - EUROPA PRESS
Europa Press Galicia
Publicado: viernes, 5 diciembre 2025 10:38

VIGO, 5 Dic. (EUROPA PRESS) -

Hai un tema recorrente en todas as reunións familiares e de amigos nas últimas semanas, que é a entrada en vigor, o próximo 1 de xaneiro, da obrigatoriedade de levar na guantera do coche unha baliza V-16 para sinalizar en caso de sufrir un accidente, do mesmo xeito que se fixo até agora cos triángulos.

Detrás deste dispositivo están dous empresarios galegos, Jorge Torre e Jorge Costas, que cando sacaron ao mercado este produto alá por 2016 non podían imaxinar que 10 anos despois a Dirección Xeral de Tráfico (DXT) faríao obrigatorio para todos os condutores do país.

"Cando empezamos, a idea non era ser un produto obrigatorio, nin moito menos, senón facer unha baliza para persoas con mobilidade reducida, para as cales non era viable pór os triángulos", reivindicaron nunha entrevista concedida a Europa Press.

Ambos explicaron que nun primeiro momento crearon estas luces de aviso e foron por toda España presentándoa a distintas asociacións de persoas con discapacidade ou vítimas de accidentes de tráfico grave por colocar os triángulos. Nos dous casos, vían o produto como algo "moi válido".

O xerme da baliza V-16 xurdiu, segundo comenta Torre, da súa etapa como membro da Garda Civil, na que puido observar que "case ningún condutor" sabe colocar de forma correcta os triángulos. "Se é capaz de colocalo ben, con sorte non pasará un camión e tirarao", apostilou.

Por iso, decidiu deixar o Corpo e centrarse na súa idea de desenvolver unha luz, similar á que usaban nos coches camuflados da Benemérita, pero sen cables e que puidese gardarse na guantera para ser usada en caso de accidente.

Anos despois chegaría o seu homónimo Jorge Costas á ecuación. Tamén exagente da Garda Civil, el recoñece que tratou de emprender e "arruinouse", pero os dous tentaron sacar este novo proxecto adiante. E finalmente conseguírono, creando Netun Solutions.

CONECTIVIDAD

Torre e Costas explican que os primeiros produtos comercializados pola empresa, que formou parte da aceleradora Vía Galicia de Zona Franca, servían para sinalizar os accidentes, pero non posuían a conectividad das actuais balizas obrigatorias.

Isto chegou posteriormente, cando a DXT se fixou nas súas luces e decidiron impulsalas para substituír aos triángulos, vendo necesario que alertasen da localización do accidente para que o resto de usuarios da vía puidesen sabelo de antemán.

Eles subliñaron que o dispositivo manda a alerta á DXT para axudar a outros condutores, pero isto non compromete a intimidade dos usuarios, xa que a baliza non vai ligada nin a un coche nin a unha persona concreta. Ademais, só lanza o sinal se está acesa.

"Sería imposible cunha pila lanzar a localización en tempo real todo o tempo. Gastaríase en poucos minutos", insistiron, preguntados sobre as críticas de moitos cidadáns polo "control" que podería supor esta conectividad.

Para os empresarios galegos, unha baliza é "indubidablemente mellor" que un triángulo. Respecto diso, puxeron o foco en que "moitas veces a xente non pon o triángulo porque queda paralizada". Tamén falaron da escasa seguridade que supón saír do coche no medio dunha autoestrada para colocalo.

MÁIS DE 30 MILLÓNS DE VEHÍCULOS

Preguntados sobre a evolución da compañía, entre bromas aseguraron que "moita xente cre que son ricos" e, con todo, "nada máis lonxe da realidade". Torre e Costas dixeron que eles tiveron a idea da baliza, pero "un produto así non se pode patentar". Si teñen protexido o deseño e a marca Help Flash, pero "hai uns 250 fabricantes homologados que producen as súas propias balizas".

Na actualidade, fabrican a ritmo dunhas 600.000 mensuais nunha fábrica de Zaragoza, asegurando que é "imposible" que todos os coches españois dispoñan dunha antes de que acabe o ano. Iso si, notaron un enorme tirón das vendas nas últimas semanas, esperando que en 2026 entre todos os fabricantes poidan satisfacer a demanda.

Preguntados sobre se esperan que outros países europeos fáganas obrigatorias, prevén que si, indicando que esta vez España é "pioneira", pero trátase dun produto conectado como os que trata de impulsar a Unión Europea para facer máis seguras as estradas de todo o continente.

Sobre o funcionamento da baliza, indicaron que, como mínimo, teñen que dispor de até 12 anos de duración (no que a conectividad refírese). Todo iso xa que, por anonimato, non están ligadas a un cartón de crédito nin a unha matrícula concreta.

Unha vez acesa, tarda uns 100 ou 120 segundos en enviar o primeiro dato de localización, para evitar avisos erróneos de persoas que a acenden para probala. Ademais, no caso das súas en concreto, os 10 primeiros segundos a luz que emiten é menos forte, para non cegar aos ollos no momento de colocala.

Contador

Contenido patrocinado