Balears registra per primera vegada més d'un 90% d'aprovats en totes les àrees en acabar primària i redueix repetidors

Les Illes són la comunitat amb un percentatge més alt d'alumnat estranger

El conseller d'Educació i Universitat, Martí March,
EUROPA PRESS
Europa Press Islas Baleares
Publicado: miércoles, 16 enero 2019 13:13

PALMA DE MALLORCA, 16 Ene. (EUROPA PRESS) -

Balears ha registrat per primera vegada, en el curs escolar 2017-2018, més d'un 90 per cent d'aprovats en totes les rees en acabar primria --incloent angls i matemtiques-- i, així mateix, s'han redut "en més de la meitat", un 60 per cent, els repetidors d'aquesta etapa, i un 25 per cent en la de secundria, en comparació al curs 2012-2013, segons l'últim informe sobre els resultats acadmics del passat curs a les Illes.

Així ho ha presentat aquest dimecres el conseller d'Educació i Universitat, Martí March, que, en aquesta línia, ha indicat que els resultats consoliden "l'objectiu clar" marcat a principi de legislatura "de millora en educació tant en processos com en competncies" i ha afegit que, al seu parer, encara és "més destacable" aquesta millora perqu "Balears és la comunitat amb un percentatge més alt d'alumnat estranger" que suposa un "sobreesfor" per part del sistema.

En termes més concrets, a primria hi ha un 15 per cent d'aquest alumnat i a secundria un 12,6 per cent i, segons ha assenyalat March, els centres estan dotats amb experincia i recursos per poder donar resposta aquesta situació de demografia escolar positiva. A més, el conseller ha explicat que l'informe demostra una "millora progressiva" propiciada per la seva Conselleria que ha impulsat condicions i recursos i que, al seu parer, ha perms revertir l'anterior "situació de conflicte i crispació" en normalitat, entenent el concepte com "no absncia de problemtiques sinó saber-les abordar amb tranquillitat".

March ha recordat que hi ha "més professors a escoles i instituts", tant públics com concertats, i "més formació" que consolida el model productiu actual i així mateix, segons ha detallat, la clau est a fomentar "l'estabilitat" i la "continutat" perqu millorin els centres.

EDUCACIÓ PRIMRIA

Pel que fa a educació primria, el director general de Planificació i Ordenació de Centres, Antoni Morante, ha apuntat que no hi ha "diferncies significatives" entre les escoles públiques i concertades. En els últims sis cursos escolars, així mateix, es percep un augment del nombre d'alumnes matriculats a l'etapa i, en termes més concrets, l'augment de la matrícula global en aquest període és d'un 6,4 per cent, la qual cosa suposa 4.000 alumnes més i, en el cas dels estrangers, d'un 27,3 per cent.

Un altre dels aspectes destacables és la millora dels resultats a Eivissa i Formentera "molt similars a Menorca", i fins i tot "milloren en angls i matemtiques".

EDUCACIÓ SECUNDRIA

Pel que fa a l'educació secundria, Morante ha explicat que existeixen diferncies entre instituts públics i privats, ja que "normalment es donen millors resultats als privats", encara que ha apuntat que "la millora relativa en públics és més rpida" i, per tant, les diferncies s'escurcen de "manera significativa".

També ha informat que s'ha registrat un increment a les matrícules i, en aquest sentit, al curs 2017-2018 s'han escolaritzat 1.478 alumnes més que en el curs anterior, la qual cosa suposa un creixement del 3,5 per cent. Així mateix, un 85,5 per cent dels alumnes va obtenir el títol de graduat en educació secundria, un increment del 5,3 punts respecte al curs 2012-2013 i, d'ells, un 63,4 per cent ho fa amb 16 anys --edat terica amb la qual es finalitza l'etapa-- i un 22,1 per cent es gradua amb més. En relació a l'alumnat estranger, solament un 35,4 per cent aconsegueix el títol en finalitzar l'etapa amb 16 anys, és a dir, sense haver repetit cap curs.

D'altra banda, s'ha informat que el percentatge d'alumnes que obtenen una avaluació positiva en les matries lingüístiques al primer cicle de secundria --de 1 a 3-- oscillen entre el 81,3 per cent i el 84, 8 per cent i, en les matries científiques, els resultats són "lleugerament majors".

BATXILLERAT

Pel que fa al batxillerat, Morante ha detallat que hi ha una "millora significativa" d'entre set i vuit punts en relació a 2012-2013 i ha assenyalat que la matricula est "estabilitzada", ja que, "sí que ha augmentat la Formació Professional per no batxillerat".

La gran majoria de matriculats a batxillerat ho fan en rgim ordinari, un 91,8 per cent, mentre que un 7,5 per cent escull el rgim a distncia i un 0,7 en el nocturn. A més, al primer curs, a les Illes les matries troncals van ser aprovades per més del 85 per cent dels alumnes en les modalitats de cincies i pel que fa a l'evolució dels percentatges d'alumnes que obtenen el títol comparat amb 2012-2013, el percentatge global ha incrementat 7,9 punts.

En aquest sentit, també s'ha observat i un "increment significatiu" en els percentatges de promoció i titulació d'alumnat estranger, d'11,7 punts en la promoció de 1 a 2 i de 7,7 punts en el percentatge de titulació en finalitzar l'etapa. Tal com ha passat en primria, s'han destacat els resultats d'Eivissa i Formentera quant a titulació, ja que, han millorat 14,2 punts globals en 2 de batxillerat en comparació de 2012-2013.

March, Morante i el director de l'Institut d'Avaluació i Qualitat (Iaqse), Pere Moy, qui també ha assistit a la presentació de l'informe, han concls que els resultats poden constatar que Balears "s'apropa a la mitjana estatal" encara que han concretat que és difícil constatar perqu les xifres en aquesta escala "surten amb dos cursos de retard".

Contenido patrocinado