Consell.- Aprovada la creació provisional de l'escoleta des Camí Vell, a Formentera

Europa Press Islas Baleares
Publicado: viernes, 23 agosto 2019 15:24

FORMENTERA 23 Ago. (EUROPA PRESS) -

El Consell de Govern ha aprovat aquest divendres la creació, de forma provisional, de l'escola infantil de primer cicle des Camí Vell, de la qual és titular el Consell Insular de Formentera.

L'autorització d'aquest centre caducar quan entri en servei la nova escoleta de Sant Ferran.

Segons ha informat el Govern, el centre ha rebut l'autorització per a dues unitats distribudes en dos grups: un per a nens d'1 a 2 anys amb un mxim de dotze places escolars i un altre grup de 2 a 3 anys amb una unitat de divuit places escolars.

L'any 2015 el Consell Insular de Formentera va obrir aquest centre en un espai adaptat per donar resposta a la demanda d'escolarització i va iniciar els trmits per obtenir l'autorització com a centre d'educació infantil de primer cicle.

Una vegada comprovat que es compleixen els requisits establerts per la normativa de la Conselleria d'Educació, Universitat i Investigació, el centre ser autoritzat i reconegut com a escoleta i, per tant, podr accedir a les ajudes que s'atorguen en aquest nivell educatiu per unitat i també per al servei de menjador.

L'objectiu és atendre la demanda existent de places educatives de primer cicle a Formentera mentre no entri en funcionament la nova escoleta de Sant Ferran.

NOU CENTRE PER 450 ALUMNES

El Govern ha informat que el prxim mes de setembre es posar la primera pedra del nou CEIP de Sant Ferran i de la nova escoleta.

S'ha previst que les obres, que suposaran una inversió total de 6,9 milions d'euros, tinguin un termini d'execució de catorze mesos, una vegada iniciada la construcció.

El projecte del nou collegi i de l'escoleta preveu un centre de dues línies amb sis unitats per a educació infantil i dotze unitats per a educació primria per a un total de 450 alumnes.

El centre se situar en una parcella d'11.037 m2 situada en el nucli de Sant Ferran, al costat de la futura escoleta municipal, que tindr dues línies amb sis unitats per 74 alumnes.

El centre d'educació infantil i primria suposar una inversió de 5.810.100,06 euros, que assumir la Conselleria d'Educació i Universitat, mentre que a l'escola d'educació infantil municipal s'invertiran 1.090.345,31 euros, inversió que anir a crrec del Consell Insular de Formentera.

Actualment, el CEIP de Sant Ferran té 284 alumnes i est situat en un solar que no permet ampliar la infraestructura.

Per aquesta raó, es va elaborar un projecte de nou centre definit com a prioritari en el Pla d'Infraestructures Educatives 2016-2023 de la Conselleria.

Aquesta actuació, per un valor total de 6,9 milions d'euros, és una de les obres previstes en el Pla d'Infraestructures Educatives 2016-2023 per al conjunt de Balears per respondre de manera ordenada i objectiva a les necessitats estructurals que presenten els centres educatius.

Per portar endavant el projecte, s'ha sollicitat el cofinanament d'aquesta actuació amb recursos del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Feder).

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado