La consulta d'infermeria de l'Hospital de Dia Oncohematològic de Son Llàtzer augmenta la seva activitat en un 10%

Equip hum de la consulta d'infermeria de l'Hospital de Dia Oncohematolgic de Son Lltzer.
Equip hum de la consulta d'infermeria de l'Hospital de Dia Oncohematolgic de Son Lltzer. - CAIB
Publicado: viernes, 2 agosto 2019 12:10

   Durant l'any 2018 es van realitzar 28.412 tractaments a l'Hospital de Dia, i 2.467 intervencions en la consulta d'infermeria

   PALMA DE MALLORCA, 2 Ago. (EUROPA PRESS) -

   La consulta d'infermeria de l'Hospital de Dia Oncohematolgic de l'Hospital Universitari Son Lltzer ha incrementat la seva activitat en primeres visites en un 10,46 per cent, l'atenció telefnica en un 49,45 per cent i l'atenció urgent en un 3,29 per cent respecte a l'any passat.

   Segons ha informat la Conselleria de Salut i Consum en un comunicat, durant l'any 2018 es van realitzar 28.412 tractaments a l'Hospital de Dia, així com 2.467 intervencions en la consulta d'infermeria. Aquesta consulta -engegada l'any 2005- proporciona una atenció continuada, i és el nexe d'unió entre els diferents professionals que tracten al pacient.

   Ofereix cures especialitzades a pacients que inicien el tractament a l'Hospital de Dia Oncohematolgic, i facilita la informació (necessria pels múltiples problemes que van apareixent durant tot el procés de la malaltia -físic, psicolgic, familiar i social), amb una atenció personalitzada en un espai i temps adequats per ajudar a mantenir una bona qualitat de vida i reduir l'estrs realitzant un control de símptomes al domicili.

   L'assistncia pot ser programada mitjanant agenda d'infermeria o a demanda. En aquest cas, el pacient o familiar pot trucar per telfon per sollicitar atenció per algun problema o necessitat relacionat amb el procés, o acudir a l'Hospital per a atenció urgent no vital, la qual cosa pot derivar en una consulta d'alta resolució (torna al domicili) o generar un ingrés hospitalari des de l'Hospital de Dia a la unitat d'hospitalització.

   Les persones amb malalties oncolgiques, per les característiques de la seva malaltia i la complexitat del seu tractament, demanden una gran quantitat de recursos, assistncia hospitalria recurrent i, sobretot, informació.

INFORMACIÓ, ATENCIÓ TELEFNICA I TALLERS DE NUTRICIÓ

   La Conselleria ha recordat que la malaltia oncolgica genera diferents graus d'ansietat en pacients i familiars que requereixen molta informació, i amb molta freqüncia; pel que aix suposa que els professionals han de dedicar més temps a comunicar-los diferents aspectes diagnstics i teraputics.

   Actualment s'administren tractaments de forma ambulatria cada vegada més complexos. Aquesta situació, que abans requeria un ingrés hospitalari, exigeix major informació, educació sanitria i plans d'entrenament per al pacient i la família.

   Segons explica la supervisora d'infermeria de l'Hospital de Dia, Juana Marqus "els pacients i familiars continuen utilitzant el telfon per consultar dubtes i controlar els seus símptomes com a recurs efica, immediat i de fcil accés, ja que redueix considerablement l'ansietat dels pacients i el nombre de visites a urgncies".

   Aquestes visites al centre van disminuir en un 8,83% l'any passat. Les infermeres de la consulta, Maribel Sánchez Flores i Vicky Llabrés Esquilas, duen a terme des de l'any 2016 tallers de nutrició dirigits a pacients i familiars, ja que l'estat nutricional dels pacients pot variar, des del moment del diagnstic, durant el procés de malaltia.

Leer más acerca de: