Dupliquen la inversió destinada al projecte 'Avilínia' per protegir a les aus de les línies elèctriques

El 2018 Endesa va corregir 62 suports elctrics a Mallorca

Imatge d'un au
Imatge d'un au - GOB - Archivo
Europa Press Islas Baleares
Publicado: viernes, 13 diciembre 2019 14:49

   PALMA DE MALLORCA, 13 Dic. (EUROPA PRESS) -

   El Consell de Govern ha autoritzat a la Conselleria de Medi ambient i Territori per concedir una subvenció de 49.000 euros --el doble que el passat any-- a Endesa Distribució Elctrica, per corregir les línies elctriques i protegir a les aus.

   En aquest sentit, segons ha explicat la portaveu del Govern, Pilar Costa, en roda de premsa l'objectiu és protegir-les contra l'electrocució i la Conselleria sufraga la meitat del projecte, anomenat 'Avilínia'.

   L'any 2018 Endesa va corregir 62 suports elctrics, a l'illa de Mallorca. Les correccions es realitzen sobre la base de les indicacions del Servei de Protecció d'Espcies, que avalua la perillositat i realitza una previsió anual de les actuacions a efectuar.

   Durant l'any passat van entrar al centre de recuperació d'espcies 52 aus per electrocució, un els principals factors de mortalitat de diverses espcies amenaades incloses al Catleg espanyol d'espcies amenaades i els annexos de directives i convenis internacionals subscrits per l'Estat.

   Les espcies amenaades més afectades per l'electrocució són l'guila peixatera, el mil reial i l'guila coabarrada, perqu sovint utilitzen els suports com a talaies.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado