MENORCA, 22 Ene. (EUROPA PRESS) -
La Fundació Foment del Turisme de Menorca planteja presentar una Menorca "diferenciada" durant la seva participació en la Fira Internacional de Turisme de Madrid (Fitur), que comena dem dimecres, durant la qual es reunir amb responsables de companyies aries, operadors turístics, agncies de viatge i oficines espanyoles de turisme a l'exterior.
La delegació menorquina estar encapalada per la presidenta del Consell Insular de Menorca, Susana Mora, i la vicepresidenta primera i consellera de Promoció Turística, Maite Salord.
També viatjaran el director insular de Promoció Turística, Isaac Olives, i la directora de la Fundació, Irene Moya.
Durant el Dia de Balears a Fitur, que coincidir amb la segona jornada, Foment del Turisme centrar el seu discurs en el projecte per fer de Menorca una destinació única per a l'esport. A més, Mora presentar dem dimecres el Pla de Desenvolupament Turístic de Menorca.
D'aquesta forma, es vol aprofitar l'ocasió per donar a conixer i donar visbilitat al projecte creat per planificar i gestionar el turisme a Menorca a llarg termini, amb l'objectiu d'aconseguir un turisme responsable amb el territori, l'economia local i el benestar social.
El mateix dia, la delegació menorquina rebr de mans de la Fundació Starlight el segell que certifica a l'illa com a destinació turística Starlight. Aquest reconeixement confirma l'excellent qualitat del cel de Menorca i situa l'illa a la privilegiada xarxa de destinacions turístiques ptimes per a l'observació astronmica.
Així mateix, a través de les reunions de la Fundació amb responsables d'oficines espanyoles de turisme a l'exterior, companyies aries, touroperadores i agncies de viatge, es pretenen establir acords de collaboració que siguin beneficiosos per a la comercialització de Menorca als principals mercats emissors.
Aquests contactes, que es mantenen al llarg de l'any, serviran també per prendre nota de l'evolució del comportament dels diferents mercats en un any que planteja grans incgnites, com l'impacte que la incertesa del Brexit podr tenir sobre les reserves britniques o els efectes que la vitalitat de les destinacions mediterrnies competidors podr tenir sobre la demanda dels mercats tradicionals.
En aquest context, Foment del Turisme planteja la diversificació i l'especialització com dues mximes de la seva estratgia promocional. Fruit d'aquest treball, en els últims anys ha crescut el pes de turistes procedents de pasos d'Europa central, mercats interessants per a l'economia local pel seu potencial desestacionalizador i la seva capacitat de despesa.
"Tenim molt clar que si volem fer de Menorca una destinació més competitiva hem d'apostar per fer una promoció diferenciada i especialitzada que aporti visibilitat a la nostra illa i que mobilitzi una demanda de qualitat.
És la nostra responsabilitat fer una gestió efica i eficient dels recursos públics per afavorir, amb polítiques compromeses, el desenvolupament econmic i social de Menorca", ha assenyalat aquest dimarts la consellera de Promoció Turística, Maite Salord.