FORMENTERA, 4 Mar. (EUROPA PRESS) -
El Servei d'Inspecció de Consum va realitzar el passat any 389 actuacions a les Pitiüses, 142 més que el 2017 quan es van fer 247. Així mateix, es van decretar mesures cautelars en 16 ocasions enfront de les 13 de 2017.
Per illes, a Eivissa es van realitzar l'any passat 383 actuacions (242 el 2017) i a Formentera, sis (cinc en 2017), segons dades presentades a les Pitiüses pel director general de Consum, Francesc Dalmau.
Dalmau ha explicat que l'any 2017 l'activitat es va centrar principalment en les empreses de lloguer de vehicles amb l'objectiu d'impulsar la signatura del codi de bones prctiques i l'obtenció del distintiu de qualitat. El 2018, una vegada aquesta tasca va ser completada, els esforos es van centrar en altres sectors.
A més, ha assenyalat que l'augment d'activitat fa precisar del reforament del Servei d'Inspecció amb un nou professional, que se suma a l'inspector ja hi ha assignat a les Pitiüses. "Amb la incorporació d'aquest nou inspector es potenciar l'activitat de control de mercat, que resulta imprescindible per garantir la seguretat i adequació dels productes i serveis a les normes vigents", ha remarcat.
En aquest sentit, ha recordat que el control de mercat es realitza mitjanant una srie d'actuacions programades, així com a través d'actuacions puntuals no programades generades com a conseqüncia de denúncies, reclamacions i comunicacions entre comunitats autnomes. No només té funcions sancionadores, sinó també preventives i pedaggiques, tal com ha explicat.
PUNT D'INFORMACIÓ A FORMENTERA
Dalmau també ha presentat el nou punt d'informació als consumidors que s'ha situat en les installacions del SOIB de Formentera, amb el qual es volen facilitar les consultes i l'accés al sistema de reclamació telemtica sense DNI electrnic per evitar desplaaments.
El director general ha explicat que, ats que a Formentera no hi ha oficina de la Direcció general de Consum, aquesta mesura contribuir a apropar l'administració a la ciutadania.