MÉS PER MALLORCA - Archivo
PALMA DE MALLORCA, 8 Jun. (EUROPA PRESS) -
El membre de l'Executiva i director de comunicació de la campanya de MÉS per Mallorca, Miquel Gallardo, ha declarat que la seva formació ha explicat a la resta de socis -en referncia a Unides Podem i PSIB-PSOE- les mesures que MÉS proposa per la formació de Govern, que es basen entorn de mesures de finanament per a la construcció de la nova depuradora de Palma, noves infraestructures ferroviries i pluralitat institucional, entre altres temes.
Segons ha informat el director de comunicació de la campanya de la formació, Miquel Gallardo, a Europa Press, MÉS es troba ara a l'espera de "rebre resposta" per veure si finalment es comencen les negociacions per formar Govern.
Gallardo ha explicat que les mesures es basen entorn de tres eixos: reivindicacions a nivell estatal, reivindicacions autonmiques i pluralitat institucional.
En concret, i respecte a les reivindicacions en l'mbit estatal, els ecosobiranistes demanen que "si Balears és la tercera comunitat que més aporta a l'Estat espanyol, sigui també la tercera comunitat que rebi més fons".
"En el tema de les depuradores, per exemple, el Govern de Sánchez va paralitzar una inversió de més de deu milions d'euros per a un projecte que no s'ha pogut dur a terme", ha explicat el director de comunicació dels ecosobiranistes, en referncia a la construcció de la nova depuradora de Palma.
Per aix, des de MÉS demanen que es desbloquegi aquesta inversió perqu el projecte de la construcció de la nova depuradora es pugui dur a terme.
Respecte a les reivindicacions en l'mbit autonmic, des de MÉS apunten que "la llista és llarga", per que, bsicament, les mesures dels ecosobiranistes passen per eliminar el pla sectorial d'autovies i rondes, a més d'exigir un "conveni ferroviari decent".
"En l'últim REB hi ha una clusula que preveu la inversió de 100 milions d'euros en infraestructura ferroviria un termini de deu anys", un fet que suposaria una inversió de 10 milions de mitjana a l'any i amb els quals MÉS aposta per la construcció ferroviria del tren de Llevant o connectar els municipis d'Alcúdia amb Palma, per exemple.
D'altra banda, així com va avanar Europa Press aquest divendres, des de MÉS-Estimam Palma demanen que es revisi el projecte del tram cinc del segon cinturó, així com "remodelar" el projecte del tram un (el del Coll d'en Rabassa) perqu aquest sigui menys "impactant" i s'adapti a la mobilitat de vianants i usuaris de bicicletes.
Finalment, i respecte a la pluralitat institucional, MÉS demana que dos dels cinc crrecs institucionals siguin cedits a altres formacions.
"Si sembla que és clar que la presidncia del Govern, del Consell de Mallorca i de l'alcaldia de Palma siguin per al PSOE, la nostra formació demana que la presidncia del Parlament i el crrec de senador autonmic siguin cedits a altres formacions", ha concls Gallardo.
Cal recordar que PSIB-PSOE, MÉS i Unides Podem estudiaran aquest cap de setmana un document programtic de cara a un nou pacte per formar Govern i, si aquest text rep el vistiplau de tots els interlocutors, comenaran a parlar de l'organigrama de l'Executiu a partir del dilluns.