Palma i Barcelona, les dues ciutats portuàries d'Europa més contaminades per les emissions dels creuers

Palma i Barcelona, les dues ciutats porturies d'Europa més contaminades per les emissions dels creuers
TRANSPORT&ENVIRONMENT
Europa Press Islas Baleares
Publicado: miércoles, 5 junio 2019 14:45

   PALMA DE MALLORCA, 5 Jun. (EUROPA PRESS) -

   Barcelona, Palma i Vencia són, per aquest ordre, les ciutats porturies europees més contaminades per les emissions dels creuers, seguides per Civitavecchia (Roma) i Southampton, segons una anlisi realitzada per Transport & Environment (T&I), organització la finalitat de la qual és aconseguir la sostenibilitat en l'mbit del transport.

   En concret, els creuers que van arribar a Palma el 2017 van emetre gairebé deu vegades més SOx que tots els cotxes de la ciutat. En el cas d'Eivissa, aquesta mateixa rtio va aconseguir el valor de 7,36.

   En termes absoluts, Espanya, Itlia i Grcia, seguides d'a prop per Frana i Noruega, són els pasos europeus més exposats a la contaminació per SOx generada pels creuers.

   Espanya, Itlia i Grcia estan tan exposats a aquesta contaminació no només perqu són les principals destinacions turístiques sinó també perqu són els que tenen estndards de nivells de sofre en el combustible marí menys estrictes, per la qual cosa es permet als creuers cremar un combustible molt més brut i amb majors nivells de sofre al llarg de les seves costes.

CREUERS MÉS CONTAMINANTS

   Carnival Corporation, el major operador mundial de creuers, va emetre el 2017 gairebé deu vegades més dixid de sofre (SOX) al voltant de les costes europees que el total dels 260 milions de cotxes de la Unió Europea, Noruega, Islndia, Montenegro i Groenlndia.

   Royal Caribbean Cruises, el segon grup més gran del món en aquest sector, és el següent més contaminant en aquesta classificació, superant en quatre vegades la pollució emesa pel conjunt de la flota europea d'autombils.

   Les emissions de SOX formen aerosols de sulfat (SOTA4) que augmenten els riscos per a la salut humana i contribueixen a l'acidificació del medi ambient terrestre i aqutic.

   "Els creuers són ciutats flotants impulsades pel combustible més brut possible. Les ciutats estan prohibint, amb raó, els contaminants vehicles disel, per al temps estan donant una passada gratuta a les companyies de creuers que expulsen gasos txics", ha assenyalat Faig Abbasov, coordinador de polítiques de transport marítim de T&I.

   L'informe de T&I ha revelat que, el 2017, els 203 creuers que van transitar per Europa van emetre al voltant de 62.000 tones (Tn) de SOX, 155.000 Tn de NOX, 10.000 Tn de partícules (PM) i més de 10 milions de tones de CO2.

   Segons l'informe, les emissions d'xids de nitrogen (NOX) dels creuers a Europa també tenen un gran impacte contaminant en algunes ciutats.

   Aquestes emissions són equivalents aproximadament al 15 per cent dels NOX emesos per tota la flota d'autombils de passatgers d'Europa en un any. A Palma, per exemple, 87 creuers van emetre en 2017 tant NOX com una mica més de la meitat (56%) dels 245.000 autombils de la ciutat.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado