Abascal celebra el "colp de gràcia" d'un torero a Puig i critica "criminalitzar" el candidat condemnat per maltracte

El líder de Vox, Santiago Abascal, durant una roda de premsa
Ricardo Rubio - Europa Press
Europa Press C. Valenciana
Publicado: viernes, 16 junio 2023 11:42

   MADRID, 16 Jun. (EUROPA PRESS) -

   El líder de Vox, Santiago Abascal, ha reivindicat aquest divendres la figura de Vicente Barrera com a futur vicepresident primer de la Generalitat i ha celebrat que siga precisament un torero qui servisca per a "donar el colp de grcia" a l'anterior Consell de Ximo Puig. A més, ha denunciat la "criminalització" a la qual creu que s'ha sotms al seu cap de llista a les eleccions autonmiques, Carlos Flores, condemnat per violncia psicolgica contra la seua exdona.

   Abascal ha reivindicat el pacte aconseguit amb el Partit Popular per a governar a la Comunitat Valenciana durant la prxima legislatura i que, segons ha subratllat, servir per a posar en l'agenda política "una alternativa real" a les polítiques d'esquerres.

   L'acord va tindre com conseqüncia el nomenament de 'número u' autonmic, Carlos Flores, com a candidat al Congrés el prxim 23 de juliol, ja que havia sigut marcat com una "línia roja" per part del Partit Popular per a arribar a un acord a causa de la pena a la qual va ser condemnat fa més de 20 anys per violncia psicolgica contra la seua exdona.

   "Va demanar disculpes per una condemna de fa vint anys i mai va posar la m damunt a una dona", ha defs Abascal denunciant que se li haja "criminalitzat" des de "l'esquerra" per també des de la seu nacional del PP al carrer Gnova, en boca del seu portaveu Borja Sémper.

   En canvi, ha recordat paraules de Sémper defenent al socialista Jesús Eguiguren, qui va ser condemnat per agredir amb un paraigua a la seua dona, o reivindicant el paper de Bildu com a actor per a la construcció del futur d'Euskadi.

   Segons el parer d'Abascal, tindre una "fulla de servicis en favor de la llibertat" com la de Sémper no és "palesa de cors" per a dir "ximpleries". El passat del dirigent 'popular' contra el terrorisme al País Basc creu que indica que va fer "el correcte en un moment determinat", per pot fer-ho "malament" després.

"FABULÓS" UN TORERO EN LA GENERALITAT

   A canvi, Vox ha triat el torero Vicente Barrera per a la Vicepresidncia de la Generalitat Valenciana, el currículum de la qual com a advocat i membre de consells d'administració ha defs Abascal. Per a més, ha dit que li pareix "fabulós" que un torero servisca per a "donar la punta al Govern nefast que hi ha hagut a Valncia".

   Al seu juí, els atacs contra Barrera es deuen a intents de "marejar la perdiu" d'els qui estan "encamats" amb "terroristes, colpistes, han aprovat lleis per a soltar a violadors i pederastes i indulten a corruptes, violadors i sediciosos", segons ha dit en una entrevista a Informa Rdio, recollida per Europa Press.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press