VALNCIA, 15 Feb. (EUROPA PRESS) -
El collectiu d'amics i antics alumnes de la Universitat de Valncia, Alumni UV, organitza el 24 de febrer una nova activitat dins del programa gratut i obert a la societat Alumni Comparteix amb motiu de la celebració del carnestoltes.
L''alumni' Enrique Collado impartir la conferncia 'El carnestoltes a la Comunitat Valenciana. Tradicions i celebracions', amb la qual recorrer de nord a sud la Comunitat Valenciana per a conéixer com celebren els valencians les festes paganes més famoses del món.
Des dels 'enfarinats' de Vinars (Castelló) fins a la baixada del riu Bullent, passant per l'enterrament de la sardina i l'oncle de la porra de Gandia (Valncia) , entre altres tradicions, aquest periodista cultural desgranar les manifestacions artístiques que tenen lloc en el territori valenci per a celebrar el carnestoltes, ja que considera que han d'incloure's dins dels béns immaterials del patrimoni etnolgic valenci.
L'activitat, d'entrada gratuta amb inscripció per internet, ser el dijous 24 a les 18 hores en el saló de graus de la Facultat de Psicologia de la Universitat. S'emmarca dins de la programació d'Alumni Comparteix, una iniciativa que naix dels mateixos 'alumni' per a compartir estudis, investigacions i reflexions en diversos mbits que han anat adquirint al llarg de la seua vida professional i/o acadmica.
Enrique Collado Belda és periodista cultural i festiu des de 1987 i actualment dirigeix el projecte audiovisual 'Som Patrimoni', dedicat a la difusió de les festes, la cultura i les tradicions de la Comunitat. És doctor en Farmcia per la UV i doctor en Comunicació per la CEU Cardenal Herrera.