Bustinduy insta a les CA a impulsar les zones tensionades davant dels preus "desbocats" del lloguer

Archivo - Arxiu - El ministre de Drets Socials i Agenda 2030, Pablo Bustinduy
Jesús Hellín - Europa Press - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: viernes, 4 octubre 2024 14:55

   L'OROTAVA (TENERIFE), 4 Oct. (EUROPA PRESS) -

   El ministre de Drets Socials, Consum i Agenda 2030, Pablo Bustinduy, ha instat hui divendres als governs autonmics a fer cas als ajuntaments i impulsar la declaració de zones tensionades davant dels preus "desbocats" que presenta el mercat del lloguer d'habitatge.

   En declaracions als periodistes amb motiu d'una visita a un 'ecomenjador' escolar a Tenerife, Bustinduy ha assenyalat que "no és l'única cosa que cal fer, cal fer moltes altres coses, per és una primera mesura essencial i de sentit comú", i que segons les dades conegudes a Catalunya, amb una baixada de preus d'entre el 3% i el 5%, "est funcionant".

   Bustinduy ha remarcat que el municipi de l'Orotava ha mostrat la seua predisposició a sollicitar la declaració de zona tensionada i el de Santa Cruz de Tenerife també ho sospesa --esta vesprada es reunix amb l'alcalde, José Manuel Bermúdez--.

   El ministre no ha obviat tampoc el "descontrol absolut" de pisos turístics, "en molts casos sense llicncia, en altres casos, sense cap tipus de regulació o de control", per este motiu Sumar haja proposat, en la negociació dels prxims Pressupostos Generals de l'Estat (PGE), gravar fiscalment l'ús turístic dels habitatges per a "desincentivar" el seu ús.

   Així, a més s'aconseguiria que "no es detraigan" estos habitatges de l'oferta del mercat del lloguer, perqu és és un dels factors que est "tensionant en gran manera" la realitat del mercat de l'habitatge, amb "grans agents especuladors" que disposen de "desenes, quan no centenars", d'habitatges destinats a este ús i que estan obtenint uns "rdits extraordinaris".

   El ministre ha reivindicat la "funció social" de l'habitatge i la importncia de garantir el "dret constitucional" que les famílies treballadores tinguen accés a un habitatge lliure.

   "L'habitatge turístic és un dels grans problemes, no l'únic, per un dels grans problemes que hem d'atallar per a poder donar solució a esta emergncia que est patint la ciutadania a Espanya", ha comentat.

   Així mateix, ha mostrat el seu suport a les manifestacions convocades per collectius canaris el prxim 20 d'octubre doncs van ser "pioners" a denunciar la falta de redistribució de riquesa del turisme i les dificultats per a accedir a un habitatge, entre altres proclames.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press