VALÈNCIA, 11 Sep. (EUROPA PRESS) -
El comissionat per a la Recuperació, Raúl Mèrida, ha mantingut una reunió de treball interna amb mig centenar de representants de direccions generals de la Generalitat amb l'objectiu de reforçar la coordinació en el desenvolupament del Pla Endavant, després d'activar el 100% de les mesures.
La trobada, celebrat de forma telemàtica, ha permès posar en comú els objectius aconseguits i els reptes als quals se seguix enfrontant la societat valenciana, quasi dos anys després de la catàstrofe, segons ha indicat la Generalitat en un comunicat.
La Generalitat desenvolupa 302 iniciatives en el marc del Pla Endavant, de forma exclusiva o compartida amb altres administracions, la qual cosa suposa el 94% de les iniciatives que estan actives en este moment (321).
"Després de la riuada, des de la Generalitat ens vam posar immediatament a gestionar l'emergència i iniciem les obres de reconstrucció més urgents. En paral·lel es va ser dissenyant el Pla Endavant, que va ser aprovat fa ara 13 mesos, el 31 de juliol del 2025 i que s'ha convertit en el full de ruta per a seguir avançant en la reconstrucció després de la dana", ha assenyalat.
El comissionat ha ressaltat que des de la Generalitat "encarem ara una nova fase de la recuperació, centrada en la culminació de les iniciatives del Pla Endavant, així com a continuar avançant en els projectes de prevenció i regeneració mediambiental que estem impulsant per a minorar els efectes d'altres danas en el futur, com són els parcs inundables metropolitans o les actuacions de neteja de canyes i renaturalització dels barrancs del Túria, Poyo, Magre i Picassent".
La trobada celebrada este divendres suposa "una continuació" als quals s'han vingut mantenint de forma periòdica des de la Vicepresidència Tercera i Conselleria de Medi ambient, Infraestructures, Territori i de la Recuperació amb altres departaments del Consell per a coordinar l'aplicació del Pla Endavant.