Compromís denuncia a Llorca a Antifrau per possibles conflictes d'interessos urbanístics i ocultació de patrimoni

Trasllada informacions periodístiques sobre el dosier "remès a la direcció nacional del PP"

Archivo - Arxiu - La diputada de Compromís Isaura Navarro (i) i el síndic de Compromís, Joan Baldoví (d), en un ple en Les Corts
Jorge Gil - Europa Press - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: jueves, 29 octubre 2026 16:57

   VALÈNCIA, 29 Oct. (EUROPA PRESS) -

   Compromís ha presentat esta setmana una denúncia davant l'Agència de Prevenció i Lluita contra el Frau i la Corrupció de la Comunitat Valenciana (AVAF) contra el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, en la qual s'arrepleguen informacions periodísiticas sobre el supòsit dosier "remès a la direcció nacional del PP" amb possibles irregularitats que afectarien al cap del Consell i el seu entorn.

   La denúncia --registrada dimarts passat per la portaveu adjunta de Compromís en Les Corts i candidata al Senat en les eleccions del 29N, Isaura Navarro-- posa de manifest "un conjunt d'irregularitats greus que afecten tant la seua etapa com a alcalde de Finestrat com el seu actual mandat al capdavant del Consell", informa la coalició valencianista este dijous.

   En concret, Compromís demana investigar possibles conflictes d'interessos, ocultació de patrimoni en la declaració oficial de béns, adjudicacions a l'entorn de persones investigades o condemnades per corrupció i incompliments de la normativa de transparència.

   La denúncia es fonamenta en què "Llorca podria haver intervingut directament en resolucions urbanístiques que revaloritzen de forma significativa el patrimoni familiar". Entre elles, la coalició destaca la reurbanització de l'avinguda Benidorm i la tramitació del Pla General Estructural de Finestrat, "firmat solament 28 dies abans de prendre possessió com a president". Estes actuacions, apunta, "es calcula que generarien plusvàlues benvolgudes de centenars de milers i fins el 4,1 milions d'euros a favor de societats i propietats familiars".

   Ademas, assenyala una presumpta ocultació "sistemàtica" de béns en la declaració oficial de patrimoni presentada davant Les Corts, "on Pérez Llorca declara no posseir immobles i valora les seues participacions societàries en menys de 100.000 euros, mentre que les empreses familiars gestionen actius superiors als 4,3 milions d'euros".

   Entre els fets denunciats, s'inclou que la residència habitual de Llorca a Finestrat està en una construcció amb piscina i uns altres elements executats "de forma irregular en sòl rústic no urbanitzable protegit".

   També es denuncia, perquè siguen investigades, les adjudicacions de "contractes municipals a empreses vinculades a investigats per corrupció; en concret, un contracte de 190.000 euros per al subministrament de combustible a Zarcar SL, empresa d'un empresari acusat en el cas Erial i única licitadora, i un contracte d'assessoria jurídica de 192.000 euros, en 2024, al despatx de David Serra, exdiputat condemnat en el cas Gürtel". Este mateix despatx, ressalta Compromís, "defèn les empreses hoteleres de la família del president en un litigi mercantil".

   Finalment, denúncia que el portal de transparència de la Generalitat no publica el cost dels viatges del president ni els seus gastos de caixa fixa, com exigix la Llei de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press