Dansa i un monòleg de Cabrafotuda a Burjassot per a iniciar la programació del centenari d'Estellés

Archivo - Arxiu - L'estàtua d'Estellés a Burjassot
AYUNTAMIENTO DE BURJASSOT - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: jueves, 25 abril 2024 18:03

   VALÈNCIA, 25 Abr. (EUROPA PRESS) -

   La regidoria de Cultura de Burjassot ha preparat una cuidada i variada programació d'actes gratuïts dins del projecte Estellés als Pobles per a commemorar el centenari del naixement del poeta burjassotense Vicent Andrés Estellés (1924-1993), una iniciativa que aglutina a 40 ajuntaments i tres universitats públiques valencianes.

   La programació arranca aquest cap de setmana amb una representació de dansa i continuarà al maig i juny amb un espectacle musical infantil i amb un monòleg de l'humorista Cabrafotuda, avança el consistori.

   Aquest dissabte 27, a les 21.30 hores en l'entrada de l'ermita de Sant Roc, es posarà en escena l'obra 'Rosa de paper' del creador i ballarí burjassotense Salvador Rocher, una coproducció entre l'Ajuntament i la companyia Dansa Marroch.

   Ja al maig, el divendres 24 a les 18 hores arribarà a la plaça de l'Ajuntament 'Sulayr, la transformació', un espectacle infantil i musical a càrrec de Verónica Rubio.

   Les activitats continuaran al juny, el divendres 28, amb un monòleg de l'humorista, 'influencer' i creador de contingut Fran Tudela, més conegut pel seu nom artístic Cabrafotuda, que estarà en l'auditori de la Casa de Cultura a partir de les 22 hores.

   Al juliol, el dissabte 6 a les 19 hores, actuarà el Grup de Danses l'Empalme al Centre Cultural Tívoli, posant en escena 'Mar i meravelles' d'Estellés.

XXII PREMI DE POESIA

   Després de vacances, Burjassot té una cita molt especial amb el seu autor per antonomàsia: el lliurament del XXII Premi de Poesia Vicent Andrés Estellés que tindrà lloc el dijous 12 a l'Antic Mercat a les 20.30 hores i que comptarà amb l'actuació d'Estellés i amor. Aquest acte requereix invitació prèvia.

   Dos dies més tard, el dissabte 14, està previst un acte encara per definir junt amb la Diputació de València.

   Per a finalitzar el mes arribarà el recital de poesia 'Les Muses d'Estellés'. Serà el dijous 26 de setembre a les 19.30 hores.

   Octubre arribarà amb el recital de poesia de l'alumnat de l'IES Vicent Andrés Estellés i novembre rebrà a la companyia Quatre Gotes amb el seu espectacle 'Recomane tenebres', un recital estellesià de poesia amb música en directe. Serà en la Casa de Cultura, el dijous 8 a les 19.30 hores.

   I al desembre, el dijous 19 a les 19 hores, el Tívoli acollirà 'Mar-E', un espectacle de poesia escènica de la companyia PoetasenPrlutón.

   En l'ermita de Sant Roc està prevista l'actuació del Cor Ciutat de Burjassot amb un repertori musical en honor a Estellés, amb data per definir.

   A tot això se sumen les exposicions que realitzaran al llarg de l'any, la Ruta Estellés, conferències, espais temàtics... El programa està subjecte a modificacions, ja que s'anirà ajustant per a afegir activitats o accions.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press