La Diputació obri la venda de bons comerç dana a tota la província

Per 50 euros es poden comprar els bons de cent euros per a gastar en 26 municipis afectats

La Diputació obri la campanya del Bo Comerç Dana a tota la ciutadania i els veïns de municipis afectats poden tornar a comprar
DIPUTACIÓN DE VALENCIA
Europa Press C. Valenciana
Publicado: lunes, 13 octubre 2025 16:20

   VALÈNCIA, 13 Oct. (EUROPA PRESS) -

   La Diputació de València ha obert la venda dels bons comerç dana a qualsevol persona empadronada en els municipis de la província. D'sta manera s'impulsa de nou una campanya que té un impacte econòmic de deu milions d'euros per al comerç afectat per la catàstrofe del passat 29 d'octubre.

    Inicialment, la campanya es va habilitar de forma prioritària per a les veïnes i veïns dels 26 municipis seleccionats per a la primera fase, seguint l'estudi realitzat per Càmera València sobre l'afectació del teixit comercial en els municipis dana.

   Fins ara s'han venut més de 60.000 bons dels 95.000 emesos; targetes que ja estan a la disposició de les persones que les han adquirit per a poder comprar en els més d'1.200 establiments adherits a la campanya, detalla la corporació provincial.

   Des d'este dissabte, qualsevol persona empadronada en la província pot comprar els bons per 50 euros, amb un crèdit de cent euros per a gastar en els comerços d'estos 26 municipis. A més, els veïns dels municipis afectats que hagen comprat el seu bo podran repetir si ho desitgen.

   La campanya Bo Comerç Dana ha sigut impulsada per la delegació de Promoció Econòmica que dirigix Natàlia Enguix, en col·laboració amb Càmera València, Caixa Popular i els ajuntaments seleccionats per l'organització empresarial en esta primera fase. Des del 29 de setembre, els usuaris tenen a la seua disposició els bons adquirits en oficines de Caixa Popular i els espais habilitats per ajuntaments i associacions de comerciants en cada municipi. Va unir Gremial i Confecomerç col·laboren en la campanya.

    Les persones interessades poden adquirir el seu bo a través del portal 'https://bonocomerciodana.com/'. Una de les claus de la campanya és l'eliminació de la burocràcia per als ajuntaments, els comerciants i els usuaris, amb la gestió directa de la Diputació i la col·laboració de Càmera València i Caixa Popular, que s'encarreguen de la coordinació, el funcionament de la plataforma, el repartiment de targetes i els costos d'emissió dels bons.

    L'elecció dels pobles "s'ha fet sobre la base d'un estudi de Càmera València sobre l'afectació del teixit comercial en els municipis dana. "En funció de com evolucione el programa no descartem ampliar-ho a altres localitats", apunta la també vicepresidenta de la Diputació, Natàlia Enguix.

   Per al responsable de la institució provincial, Vicent Mompó, "este tipus d'iniciatives demostren que la Diputació està molt prop dels ajuntaments i de les persones que habiten els nostres pobles i ciutats per a donar resposta a les seues necessitats. En el cas concret dels bons comerç, hem fet un pas més per a facilitar el procediment tant als comerciants com als consumidors, eliminant esta burocràcia que s'ha convertit en una segona catàstrofe per als negocis".

    La vicepresidenta Enguix ha visitat alguns dels comerços adherits a la campanya. Des de la papereria que dirigix a Alfafar el president de la Unió Gremial, Mauro Lorenzo, valora positivament una iniciativa que té com a objectiu "la reactivació real del comerç local, no tant a través de subvencions sinó de retornar l'activitat als establiments afectats".

   "No es tracta de rebre diners sinó d'ajudar al fet que puguem generar treball amb els nostres propis recursos, per això està resultant efectiva esta campanya que impulsa l'economia circular. Una iniciativa senzilla i directa, però molt eficaç", ressalta Lorenzo, qui assegura que els comerços adherits a la campanya "estan notant ja la influència dels bons, que són absolutament transversals i et permeten comprar en ualquiera dels 26 municipis".

    A més, el president de Va unir Gremial assenyala que "la iniciativa no només contribuïx a recuperar l'activitat en el teixit comercial local, sinó que amplia el nivell de coneixement sobre el tipus de comerços que tenim en els nostres pobles i ciutats, mostrant la varietat i la qualitat dels productes".

    Des del centre estètic 'Amb Estil' d'Alfafar, les responsables de l'establiment destaquen "la preocupació de la gent per la situació dels petits negocis i la visibilitat que està donant la iniciativa de la Diputació".

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià