Els forners celebren una jornada de Coques de Sant Joan per a ajudar als forns afectats per la dana

El Gremi de Forners i Pastissers de València organitza una jornada de formació i degustació de Coques de Sant Joan Rebuts
GREMIO DE PANADEROS Y PASTELEROS DE VALENCIA
Europa Press C. Valenciana
Publicado: miércoles, 4 junio 2025 12:50

   VALÈNCIA, 4 Jun. (EUROPA PRESS) -

   El Gremi de Forners i Pastissers de València ha organitzat una jornada de formació i degustació de Coques de Sant Joan, un esdeveniment que ha reunit a més de 70 professionals del sector i que està emmarcat dins de les accions desenvolupades amb l'objectiu de recuperar els forns afectats després de la dana.

   La jornada, organitzada en les instal·lacions de Bauuman i amb la col·laboració de l'Ajuntament de València, ha tingut com a objectiu, d'una banda, preservar la tradició de les Coques de Sant Joan, tan lligades a la cultura festiva mediterrània; i per un altre, incentivar la innovació en els obradors, mostrant noves versions d'este producte tradicional gastronòmic, segons ha informat el gremi en un comunicat.

   Durant la jornada, forners i pastissers han pogut observar en directe el procés d'elaboració de diverses coques a càrrec de reconeguts mestres del sector, com Juan Pablo Haag (Horno Sant Josep), Juanjo Rausell (La Tahona del Abuelo), Salva Plà (Pastelería Monpla), Enric Canet (Horno San Pablo), Javier Lluna (Horno Lluna) i Lázaro Moreno (Forn Llàtzer).

   Entre les propostes degustades, no han faltat les versions més tradicionals, com la Coca de Sant Joan dolça amb crema, ametla, pinyons i fruita natural, o la coca alacantina amb tonyina, ceba i pinyons. A estes s'han sumat altres més innovadores com la Coca de Bacon i Creïlla o altres versions dolces com Cremosos de vainilla, fruits rojos, albercoc i festuc.

   Esta jornada marca l'inici de la campanya anual que el Gremi engega cada mes de juny, i que enguany aconseguix la seua cinquena edició. La iniciativa busca fomentar el consum de coques d'elaboració artesana en les celebracions de Sant Joan, reforçant el seu valor dins del patrimoni gastronòmic local.

   El president del Gremi de Forners i Pastissers de València, Juanjo Rausell, ha destacat la importància d'este tipus de trobades i ha explicat que "la Coca de Sant Joan és un símbol de la nostra cultura i la nostra rebosteria".

   Així, ha destacat que amb esta jornada volem "no només mantenir viva la tradició, sinó també donar espai a la creativitat i a l'evolució d'un producte que forma part de la nostra identitat com a Gremi i com a territori".

    "A més de ser un producte amb profund arrelament cultural, la coca és una oportunitat per a innovar sense perdre les nostres arrels", ha subratllat Juanjo Rausel.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press