VALNCIA, 6 Mar. (EUROPA PRESS) -
La Fundació per al Foment de la Investigació Sanitria i Biomdica de la Comunitat Valenciana (Fisabio) estrena dem l'espectacle 'Científicas y Artistas: vacunas a escena', una obra de teatre que uneix cincia i art amb la finalitat d'exposar i crear debat sobre qüestions i falsos mites associats a les vacunes.
L'obra est protagonitzada per investigadores de l'rea d'Investigació en Vacunes (AIV) de Fisabio i tindr lloc en l''Espai Rambleta' de Valncia a les 20.00 hores, segons ha informat la fundació.
En aquesta nova edició de Científiques i Artistes s'ha apostat per integrar la participació dels espectadors que assistiran a l'esdeveniment, de manera que podran prendre decisions sobre el transcurs de l'obra. A través de dinmiques interactives, els assistents tindran el poder de detindre i canviar l'actuació, un tipus de teatre anomenat teatre-frum.
Així, en 'Científicas y Artistas: vacunas a escena', investigadores de Fisabio que estudien les vacunes i l'impacte que tenen sobre la societat les malalties infeccioses prevenibles mitjanant la vacunació, es transformen en actrius per a acostar el públic les seues investigacions de manera "amena i divertida".
D'aquesta manera, amb una obra estructurada en quatre actes, s'abordaran temes com: la participació en assajos clínics, els efectes de la vacunació, les vacunes enfront del VPH en xiquets i xiquetes i les notícies falses que es generen entorn d'aquest. L'obra de teatre ha sigut guionizada per la dramaturga Alejandra Garrido.
Les investigadores i el personal de l'rea d'Investigació en Vacunes (AIV) que formar part de l'elenc de l'obra est format per Ainara Mira (bioestadística), Arantxa Urchueguía (investigadora en estudis observacionals), Cintia Muñoz (investigadora), Elisa Correcher (bioestadística), Irene Extremera (bioestadística), Julia García (periodista científica), Lina Pérez (responsable d'Assajos Clínics de l'AIV) i Verónica Abad García (tcnica de suport d'assajos clínics).
L'entrada a l'esdeveniment ser gratuta, encara que és necessari confirmar assistncia a través d'aquest enlla. El projecte "Científiques i Artistes" compta amb la collaboració de la Fundació Espanyola per a la Cincia i la Tecnologia - Ministeri de Cincia i Innovació (FECYT) (FCT-21-17642).