Alberto Ortega - Europa Press
MADRID, 20 Oct. (EUROPA PRESS) -
El Consell de Ministres d'este dimarts aprovarà un Reial decret-llei, que requerirà la seua convalidació d'ací a un mes en la Diputació Permanent del Congrés, amb diferents millores socials per a col·lectius com els vidus i vídues de parelles de fet, víctimes de violència de gènere i pares amb menors que patixen malalties greus.
Així ho va avançar 'El País' i va confirmar a Europa Press en fonts del Govern, que pretén seguir portant al Consell de Ministres diverses mesures socials abans de les eleccions generals del 29 de novembre.
Entre altres mesures, la norma que veurà la llum este dimarts i que ha sigut dissenyada pel Ministeri d'Inclusió, Seguretat Social i Migracions ampliarà la prestació d'incapacitat temporal per a dones que patixen patologies associades a la menopausa.
Així mateix, el decret estendrà l'accés a les pensions de viduïtat en cas de parelles de fet, doncs l'existència de fills en comú serà suficient per a acreditar que es tracta d'una parella de fet. Les sol·licituds a les quals se'ls va denegar esta pensió en el cas de parelles de fet podran ser revisades en els pròxims 12 mesos.
En el cas de les víctimes de violència de gènere, el decret establix que tindran una prestació del 60% de la base reguladora fins al dia 20 de la baixa i del 75% a partir d'aleshores. L'empresa abonarà el salari el dia de la baixa però la Seguretat Social serà la que abone la prestació.
Per als pares que cuiden de menors amb càncer o malalties greus, la norma millora la prestació perquè els dos progenitors puguen rebre-la de forma alternativa o simultània. En casos de major vulnerabilitat, la prestació podrà mantindre-se més enllà dels 26 anys quan l'afectat presente una dependència de grau III o una discapacitat especialment alta.
MILLORA DE LES PENSIONS DERIVADES D'ACTES DE TERRORISME
El decret que el Govern portarà este dimarts al Consell de Ministres millora també les pensions extraordinàries derivades d'actes terroristes, de manera que cap d'elles podrà situar-se per baix de l'equivalent a dos salaris mínims (actualment 2.442 euros mensuals), xifra un 36% superior a l'existent ara.
La norma millora també la protecció dels orfes per violència de gènere, elevant tant les prestacions contributives, amb un sòl de dos vegades el salari mínim interprofessional (SMI), com les no contributives, que podran aconseguir fins a dos vegades l'SMI.
S'ampliarà a més el Fons de Garantia del Pagament d'Aliments, triplicant-se la quantia màxima de les bestretes per beneficiari (de 100 a 300 euros) i la seua durada, tot això amb l'objectiu de protegir als menors quan un progenitor incomplix les seues responsabilitats.