El Govern veu incoherent que el PP baixe impostos a rendes altes mentre les seues CCAA demanen un fons d'anivellació

Celebra que López Miras també considere que el CPFF és l'rgan adequat per demana posició comuna al PP per a convocar-ho

El ministre de Política Territorial i Memria Democrtica, Ángel Víctor Torres, durant la presentació del llibre, 'En la pell dels herois' en l'Institut Cervantes, a 3 d'octubre del 2024, a Madrid (Espanya).
Ricardo Rubio - Europa Press
Europa Press C. Valenciana
Publicado: viernes, 4 octubre 2024 15:35

   MADRID, 4 Oct. (EUROPA PRESS) -

   El ministre de Política Territorial, Ángel Víctor Torres, ha retret a les comunitats autnomes del PP que baixen impostos a rendes altes i d'esta manera renuncien a tenir més ingressos, després que el president de la regió de Múrcia, Fernando López Miras, reclamara un fons d'anivellació per a les comunitats infrafinanciadas.

   Torres ha fet estes declaracions des de la Moncloa, després de la reunió que ha mantingut hui divendres el president del Govern, Pedro Sánchez, amb López Miras, en una nova ronda de trobades bilaterals amb els líders territorials.

   El dirigent del PP ha demanat a Sánchez aprovar un fons d'anivellació per a compensar a les comunitats que, com Murcia, estan infrafinanades amb el sistema actual, mentre es debat un nou sistema de finanament autonmic entre totes les comunitats.

CENTENARS DE MILIONS D'EUROS

   En este sentit, retrau que des del PP exigisquen a l'Executiu que es reforme el sistema de finanament per retallen els seus ingressos propis en baixar tributs a les rendes altes. "Aix és ser coherent i congruent", ha retret.

   Considera una "contradicció" que hi haja presidents que demanen més fons a altres administració "i deixen d'ingressar centenars de milions d'euros perqu retiren impostos a les rendes altes", ha recriminat.

   A més, ha insistit que tot este assumpte s'ha de debatre en el Consell de Política Fiscal i Financera, encara que ha adms que també en la Conferncia de Presidents, que es va a celebrar al desembre a Cantbria es pot "debatre, dialogar i el que es vulga".

   En este sentit, López Miras va afirmar que estava d'acord amb l'Executiu que l'organisme adequat per a dur a terme esta reforma del sistema de finanament és el Consell de Política Fiscal i Financera, per va demanar que es convoque.

"NO SEMBLA" QUE HI HAJA POSICIÓ COMUNA

   Així, en ser interrogat sobre si el Govern té intenció de convocar l'rgan en els prxims mesos el ministre Torres ha indicat que este pas es dona "una vegada que tinguem propostes compartides", assenyalant d'esta manera que les diferents comunitats governades pel PP mantenen criteris diferents per a abordar el finanament.

   Diu a més que esta reforma ja es va intentar en la passada legislatura i recorda que la llavors ministra d'Hisenda hui a més vicepresidenta primera, María Jesús Montero, va traslladar un estudi a les comunitats per a avanar en un finanament actualitzat. "Va haver-hi comunitats que van respondre a este estudi per experts i unes altres que ni tan sols ho van fer", ha assenyalat.

   En este sentit sosté que la clau per a arribar a un acord és "si compartim, com es va fer l'any 2009 no sense dificultats, criteris homogenis per a saber com deu ser este finanament autonmic, i no ho sembla", ha resolt.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press