CASTELLÓ 2 Feb. (EUROPA PRESS) -
La Gurdia Civil del Servici de Protecció de la Naturalesa (SEPRONA) ha investigat un home per la comissió d'un presumpte delicte relatiu a la protecció de la flora, fauna i animals domstics després de trobar mort un corb marí de grans dimensions considerat com a espcie protegida.
Durant la temporada de caa, a més dels servicis propis de l'especialitat, es venen intensificant els controls relacionats amb l'activitat cinegtica, segons ha informat l'institut armat en un comunicat.
Arran d'aquestes vigilncies, el passat dia 6 de desembre, en la localitat de Villatorcas (Sogorb), es va localitzar un corb marí gran Phalacrocorax carbo mort i es va detectar en una primera inspecció ocular que poguera haver mort a causa d'un tir, per la qual cosa es va procedir a la seua recollida i remissió per a realització de la seua necrpsia i inici de diligncies judicials. Es va confirmar i va certificar que la causa de la mort es va haver de l'impacte per un arma de foc.
Durant el transcurs de la investigació, i després de la realització de diverses gestions, els gurdies civils van aconseguir identificar i localitzar al presumpte autor dels fets, un home veí de Massamagrell (Valncia) i es va procedir a la seua investigació i decomís de l'arma i munició emprada per la comissió d'un presumpte delicte relatiu a la protecció de la flora, fauna i animals domstics, diligncies que es remeten al Jutjat d'Instrucció de Sogorb.
L'au abatuda es troba recollida en el Conveni de Berna
relatiu a la conservació de la vida silvestre i del medi natural d'Europa, per la qual cosa est protegida i el lloc dels fets és un espai protegit en estar afectat per la Xarxa Natura 2000.