VALÈNCIA, 20 Mar. (EUROPA PRESS) -
Les retransmissions de les Falles de València i la Magdalena de Castelló han disparat un 36% l'audiència de la radiotelevisió pública valenciana, À Punt, respecte a la seua 'share' de temporada.
Durant març, la quota diària d'audiència ha augmentat progressivament fins a registrar un 7% divendres passat 17 i ha superat a cadenes generalistes com La Sexta i Cuatro, destaca la corporació.
Aquest passat diumenge, dia de la Cremà de Falles, À Punt va marcar un 6,8% de 'share' amb 1.070.000 espectadors i una cobertura del 21,5%. Les mascletaes van ser l'acte de les festes josefines més vist enguany, amb una mitjana de 154.000 espectadors, un 'share' del 18,8% (tres punts més que en 2022) i una fidelitat del 74,5%.
El pic de les mascletaes es va produir el diumenge 12, quan prop de 300.000 persones es van connectar com a mínim un minut per a veure el tret de la Pirotècnia Mediterráneo, un potent terratrèmol que va fer vibrar al públic a la plaça de l'Ajuntament de València i als espectadors des de casa. De fet, À Punt va aconseguir eixe dia la xifra més alta de la història d'aquestes retransmissions amb un 24,7% i 219.000 espectadors de mitjana.
Entre els actes retransmesos de les festes de Castelló destaca el Pregó amb un 3,6% d'audiència i 307.000 espectadors únics i la Romeria dels Canyes amb un 2,6% i 207.000 persones.
També els espais informatius que van incloure la retransmissió de les mascletaes de la Magdalena van incrementar la seua audiència, ja que els 'NTC' de migdia i nit van augmentar un 20% sobre la mitjana de la temporada. El divendres 17, l'edició de migdia de l'informatiu va aconseguir un 15% i 160.000 espectadors de mitjana, mentre el de nit va marcar un 11,7% i 155.000 persones.
Des de la corporació ressalten l'esforç humà i tècnic per a portar a tots els racons de la Comunitat les festes tradicionals, mitjançant un "enorme desplegament".
En el seu web, À Punt ha registrat les millors Falles de la seua història amb un increment del 55% del trànsit i un total de 16,3 milions de minuts consumits de vídeo, la qual cosa suposa un 64% més.
En xarxes s'ha posicionat com el mitjà valencià líder en la reproducció de vídeos en Instagram i TikTok amb un total de 5,5 milions de visualitzacions, un 49% més.
RÀNQUING DE MILLORS MASCLETAES
Com a novetat, la radiotelevisió pública ha engegat un rànquing de mascletaes tant de Falles com de Magdalena, amb la participació de quasi 47.000 persones.
En les mascletaes de Falles, Pirotècnia Valenciana (19 de març) va guanyar amb una puntuació i 4,85 sobre 5, seguida d'Aitana (18 de març) amb un 4,76 i Mediterráneo (12 de març) amb un 4,72.
I en les de Magdalena, l'or és per a Pirotècnia Peñarroja (19 de març) i Pibierzo (16 de març), que empaten amb una valoració popular de 4,71. La següent pirotècnia més valorada és Zarzoso (15 de març) amb un 4,44.