VALÈNCIA, 22 Mar. (EUROPA PRESS) -
L'Hemicicle de l'Ajuntament de València recuperarà, després dels treballs de restauració i rehabilitació d'aquest espai, els seus colors originals "amarronats", enfront de l'actual tonalitat blanca i grisa. Les obres, que avancen "a bon ritme" i que acabaran a mitjan pròxim mes d'abril, permetran que el Saló de Plens tinga "molta més il·luminació" i un aspecte "molt més cuidat".
Precisament, aquest mateix divendres ha visitat les obres l'alcaldessa de València, María José Catalá, acompanyada de la regidora de Recursos Humans i Tècnics, Julia Climent, i dels responsables de la intervenció, que han comprovat l'estat dels treballs.
El consistori ha hagut de prorrogar les obres en haver-se detectat, en el transcurs de les mateixes, els colors originals de les parets i el sostre de la sala i dels elements decoratius policromados que embelleixen la sala.
Els treballs tenen un pressupost final de 497.852,66 euros i en ells també s'ha inclòs la restauració de les pintures de Luis Dubón en tractar-se de pintura sobre llenç i no de pintura mural. Aquesta fase de la intervenció preveu la seua finalització per al 15 d'abril, de manera que el ple de maig podria tornar a realitzar-se en l'Ajuntament --des de llavors se celebren a la Diputació--.
Igualment, aquests treballs han permès observar que les pintures del sostre, situades a onze metres d'altura, presentaven problemes d'humitat, per la qual cosa ha sigut necessari impermeabilitzar el tancament exterior de la sala. Per aquest motiu, la Junta de Govern Local va aprovar al febrer la modificació del projecte original i la prolongació de les obres de l'Hemicicle fins al pròxim 15 d'abril.
Els treballs de restauració van començar el passat 16 d'octubre i estava previst que duraren quatre mesos i que acabaren al febrer. Començades les obres i col·locats les bastides, s'ha pogut accedir per fi a la part superior de la sala i s'han observat problemes d'humitats de les pintures per filtracions d'aigua.
Igualment, els tastos han permès descobrir que les motlures de la sala eren polícromas. A més, les obres han deixat al descobert que el color original de la sala no era blanc i gris, com en l'actualitat, sinó que tenia una tonalitat amarronada, entre pedra i visón.
Aquestes troballes, unides al despreniment d'alguns elements i la necessitat de modificar l'estructura que suporta el lucernario de la sala per a evitar la formació d'abombamientos, han obligat a prorrogar les obres. Malgrat això, en aquests moments, avancen "a bon ritme" i està previst que acaben en el mes d'abril amb la recuperació dels colors originals i històrics.
El Saló de Plens de l'Ajuntament de València constitueix una de les parts patrimonials de la Casa Consistorial, que és Bé de Rellevància Local (BRL) de la ciutat. Durant el temps que duren les obres, els plens de la corporació se celebren en la Diputació de València.