993160.1.260.149.20250708111149
Archivo - Arxiu - Façana del Palau de la Borsa de Madrid, a Madrid (Espanya) - Marta Fernández Jara - Europa Press - Archivo
MADRID, 8 Jul. (EUROPA PRESS TELEVISIÓ) -
L'Ibex 35 ha iniciat la sessió d'este dimarts amb una pujada del 0,17%, la qual cosa ha portat al selectiu madrileny a situar-se en els 14.098,3 punts cap a les 9.00 hores, en una jornada en la qual els inversors tornaran a estar pendents de les negociacions sobre els aranzels entre Estats Units i els seus principals socis comercials.
El president d'Estats Units, Donald Trump, ha comunicat que imposarà un aranzel del 25% a totes les importacions tant de Japó com de Corea del Sud, al mateix temps que ha avisat de represàlies en cas que Tòquio o Seül responguen amb gravàmens propis.
El Govern de Corea del Sud ha afirmat que "millorarà" la seua política aranzelària després de l'anunci del mandatari nord-americà i de les seues amenaces de represàlies si s'imposen aranzels recíprocs.
En el terreny macroeconòmic, el Tresor Públic espanyol preveu captar este dimarts entre 2.000 milions i 3.000 milions d'euros en una emissió de lletres a tres i nou mesos, la tercera que realitzarà en este mes de juliol.
En el plànol empresarial espanyol, BBVA ha remès este dilluns a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) una versió actualitzada del fullet de l'oferta pública d'adquisició (OPA) sobre Banc Sabadell.
Redeia i Repsol retribuiran als seus accionistes este dimarts, 8 de juliol, amb 0,60 euros i 0,50 euros per acció, respectivament, segons el calendari de pagament de dividends establit per ambdues companyies.
Per la seua banda, els titulars del 99,56% dels drets d'assignació gratuïta corresponents a l'augment de capital alliberat a través del com s'instrumenta el dividend flexible de FCC han optat per rebre noves accions en lloc de l'efectiu.
En els primers compassos de la sessió, les majors pujades dins de l'Ibex 35 li les anotaven BBVA (+0,99%) i Unicaja Banc (+0,68%), mentre que els descensos més pronunciats els registraven Acciona (-3,02%), per l'efecte 'exdividend', i Bankinter (-0,45%).
Les principals Borses europees també obrien la segona sessió de la setmana en 'verd', amb pujades del 0,25% per a Francfort, del 0,21% per a Milà, del 0,09% per a París i del 0,06% per a Londres.
El preu del barril de cru Brent, de referència per a Europa, arribava a baixar un 0,2% per a aconseguir els 69,44 dòlars, mentre que en la seua cotització West Texas Intermediate (WTI), de referència per a Estats Units, cedia més d'un 0,3% per a tocar els 67,71 dòlars.
En el mercat de les divises, la cotització de l'euro enfront del dòlar es col·locava en 1,1748 'bitllets verds', mentre que l'interès exigit al bo a 10 anys baixava fins al 3,284%.