Mazón anuncia una segona línia d'ajudes dana de 3.000 euros a autònoms sense plantilla que inclou més municipis

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, i el president de l'Associació de Treballadors Autònoms (ATA), Lorenzo Amor.
EUROPA PRESS
Europa Press C. Valenciana
Actualizado: lunes, 3 febrero 2025 18:39

   VALÈNCIA, 3 Feb. (EUROPA PRESS) -

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha anunciat este dilluns l'aprovació d'una segona convocatòria d'ajudes dirigida a autònoms afectats per la dana sense treballadors, que inclou 15 municipis més que l'anterior, amb la finalitat de que puguen optar a ella els qui no van accedir a la primera remesa.

   Amb un import global de 52 milions d'euros, esta nova convocatòria posarà a la disposició de cada beneficiari 3.000 euros, igual que en la línia anterior, "a fons perdut, sense contraprestació, sense tributació, de manera express i sense burocràcia", ha anunciat el president en una compareixença davant dels mitjans de comunicació, després de reunir-se amb el president de l'Associació de Treballadors Autònoms (ATA), Lorenzo Amor.

   Mazón ha explicat que s'estima que esta segona línia d'ajudes beneficiarà a 17.300 autònoms, en ampliar-se la relació de municipis afectats a 28 noves poblacions, "tal com el Govern es nega a fer".

    Les ajudes podran sol·licitar-se a partir del 10 de febrer, a les 09.00 del matí, i fins al 28 de febrer a les 15 hores, per via telemàtica a través del portal labora.gva.es.

    Esta segona fase de la línia per a autònoms que gestionarà Labora, està dirigida a persones donades d'alta en la Seguretat Social o en alguna mutualitat, figurar en el IAE, així com que el lloc de treball se situe en la zona el territori damnificat com a conseqüència de la Depressió Aïllada en Nivells Alts o l'autorització i que no tingueren contractada a cap persona treballadora per compte d'altri.

   Així mateix, també es podran beneficiar les persones treballadores autònomes que formen part de comunitats de béns o de qualsevol altra entitat sense personalitat jurídica. A més, s'ha ampliat en els municipis damnificats per les riuades, en concret, Alberic, Barxeta, Benaguasil, Benimodo, Carcaixent, Castelló, Castielfabib, Xulella, l'Ènova, Manuel, Millars, La Pobla Llarga, Rafelguaraf, Senyera i Tous.

190 MILIONS PER A AUTÒNOMS

   El president de la Generalitat ha destacat que la Generalitat ja ha disposat 190 milions en ajudes directes als autònoms amb treballadors i sense treballadors. S'ha referit així al primer decret amb 90 milions d'euros per a autònoms sense treballadors en el qual la primera convocatòria va beneficiar a 13.308, i del que ha destacat que "tots ells ja han cobrat i van cobrar abans de Nadal", ha afirmat.

   Ha ressaltat també l'aprovació d'un decret de 100 milions d'euros per a ajudes directes a empreses i autònoms amb empleats, i l'engegada d'ajudes de 50 milions d'euros per a empreses industrials i d'altres 50 milions d'euros per a comerços, sector turístic, servicis i autònoms amb empleats.

   De la partida per als autònoms amb empleats, ja s'ha abonat el 88,29% de les ajudes, a uns 7.200 autònoms, ha detallat Mazón. El president ha subratllat que estes ajudes a autònoms i a micropymes " estan permetent mantenir 72.354 llocs de treball".

    Mazón ha precisat que el municipi en el qual més ajudes s'han concedit ha sigut Catarroja, amb 752 empreses beneficiàries, seguit de Riba-roja, 486 empreses; Paiporta, amb 547 empreses o autònoms; Algemesí, amb 507 empreses o autònoms, i Aldaia, amb 464 empreses o autònoms.

    A més, ha destacat que la Generalitat ha posat a la disposició dels autònoms i empreses afectades 350 milions d'euros en crèdits a través de la SGR i de l'Institut Valencià de Finances. Es tracta de crèdits sense interessos, bonificats i sense comissions d'obertura, "no com els del Govern", ha recalcat.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press