VALNCIA, 30 Ene. (EUROPA PRESS) -
En el context de la commemoració del Dia Escolar de la No Violncia i la Pau, que se celebrar aquest dimarts, prop de 90 collegis de tota la Comunitat Valenciana s'han sumat a la carrera que Save the Children promou, 'Quilmetres de Solidaritat'.
Amb aquesta acció, més de 28.000 alumnes i més de 2.300 docents es mobilitzen per a recolzar la lluita contra la desnutrició infantil en el món, provocada en gran manera pels conflictes armats. En el conjunt d'Espanya, més de 210.000 alumnes es mobilitzen en aquesta data per la infncia més vulnerable d'un total de quasi 800 centres educatius.
L'organització posa a la disposició dels collegis material didctic sobre la situació de la infncia i l'adolescncia que pateix les conseqüncies de les guerres, com en aquest cas en la seua salut. Amb aix es promou la sensibilització i valors com la solidaritat i l'empatia que ajuden a conformar una ciutadania compromesa.
"Aquest dia és molt important per a Save the Children, ja que milers de xiquets i xiquetes es mobilitzen amb l'organització i treballen valors com la solidaritat o la justícia. Tot aix mentre ajuden altres xiquets i xiquetes que es troben en situacions molt complicades en altres parts del món", expressa el seu director a la Comunitat Valenciana, Rodrigo Hernández.
La inscripció a la carrera est roman oberta durant tot el curs acadmic, mentre cada centre educatiu tria la data i el format. Per a la seua realització hi ha dies especialment assenyalats per als collegis i instituts, com el Dia de la Infncia (20 de novembre) o el Dia de les Famílies (15 de maig). Entre tots ells, el Dia Escolar de la No Violncia i la Pau és tradicionalment el preferit per a celebrar aquesta carrera solidria.
MÉS DE 22.000 CARRERES EN 20 ANYS
Aquest curs es complixen 20 anys de la primera carrera solidria de Save the Children a Espanya. Des d'aleshores s'han celebrat més 22.000 carreres solidries en més de 9.000 centres escolars.
'Quilmetres de Solidaritat' ha recaptat en aquest temps més de 13 milions d'euros en el conjunt d'Espanya per a projectes de cooperació al Sudan, el Níger, Etipia, República Democrtica del Congo, Haití, Síria, la Costa d'Ivori, Sierra Leona o Mali.
En aquestes dos dcades, els xiquets dels collegis participants s'han bolcat buscant patrocinadors, com a familiars o amics que aporten una quantitat per cada quilmetre que córreguen. L'organització anima a visitar el seu web per a conéixer tota la informació o escriure un correu a 'carrera@savethechildren.org' per a rebre els materials educatius.