PP i Vox apunten a la possibilitat que la UE suspenga relacions amb el Marroc en resposta a la crisi de Ceuta

Assentament de migrants. Arxiu.
Marcos Moreno - Europa Press
Europa Press C. Valenciana
Publicado: martes, 15 septiembre 2026 13:59

   ESTRASBURG (FRANÇA), 15 Sep. (EUROPA PRESS) -

   El Partit Popular i Vox han apuntat hui dimarts a la posiibilitat que la Unió Europea suspenga les relacions amb el Marroc en resposta a la crisi registrada a Ceuta, amb l'entrada massiva de migrants viscuda el passat 30 i 31 de juliol, hores abans del debat que tindrà lloc al Parlamento Europeu.

    En una trobada amb periodistes, entre ells Europa Press, a Estrasburg, les dos formacions han al·ludit a una reacció europea davant de la crisi registrada en l'enclavament espanyol, apuntant a l'Acord d'Associació que regix les relacions amb Rabat.

   "És difícil aspirar a una relació política i comercial amb el Marroc normalitzada, quan ni els cadàvers dels ofegats han sigut autoritzats a ser retornats per a ser soterrats en sòl marroquí", ha afirmat l'eurodiputat Javier Zarzalejos, abans del debat parlamentari.

    L'Eurocambra aprovarà una resolució dijous que, segons el text proposat pel Partit Popular Europeu no va tan lluny i assenyala que el Marroc ha d'assumir la seua responsabilitat i complir els seus compromisos en matèria de gestió de fronteres, al·ludint al fet que les reclamacions de sobirania de Ceuta i Melilla són "incompatibles amb un país soci".

   Pel seu costat, Vox ha assenyalat clarament esta opció, quan l'eurodiputat Jorge Buxadé ha dit que cal "suspendre" l'Acord d'Associació, junt amb mesures com un desplegament militar a la frontera per a "tancar" el pas, i alçar unes tanques més alta, al·ludint al cas de Finlàndia o els països bàltics en les seues fronteres amb Rússia i Bielorússia.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press