PP i Vox insten al Govern a informar "transparentment" a les CCAA sobre el repartiment de menors migrants

Archivo - Arxiu - Els síndics Miguel Barrachina (PP) i José M Llanos (Vox) en una imatge d'arxiu a Les Corts
PPCV - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: viernes, 5 julio 2024 15:22

   VALNCIA, 5 Jul. (EUROPA PRESS) -

   PP i Vox, socis de govern a la Comunitat Valenciana, han registrat una iniciativa a Les Corts en la qual insten al Govern a "informar transparentement" als executius autonmics i a les forces i cossos de seguretat respecte "als repartiments interregionals d'immigrants illegals", amb l'objectiu de "poder prevenir i planificar una actuació eficient i efica".

   Esta proposició no de llei (PNL), de la qual ha informat Vox, s'ha presentat mentre el Govern té pendent acordar el repartiment de menors migrants des de Canries. El prxim 10 de juliol se celebrar a Tenerife la Conferncia Sectorial d'Infncia i Adolescncia per a acordar la distribució.

   En la PNL, PP i Vox llancen altres peticions, com no tancar cap caserna o installació de la Gurdia Civil a la Comunitat i augmentar urgentment el nombre d'agents de l'institut armat i de la Policia Nacional, "actualitzant els desfasats catlegs a la població actual i als nous fenmens delinqüencials.

   També demanen cobrir les vacants i renovar el conveni que regula la unitat adscrita de Policia a la Generalitat, així com endurir el Codi Penal "per a combatre l'onada de robatoris en explotacions agrícoles de l'horta valenciana".

   Finalment, els grups que sustenten al Consell insten al Govern a cooperar amb la Conselleria de Justícia i Interior ena l Observatori de Seguretat de la Comunitat Valenciana, previst en la Llei 17/2017 de coordinació de policies locals.

   Sobre esta iniciativa, el portaveu parlamentari de Vox, José María Llanos, afirma, en un comunicat, que "es demana major transparncia al Govern de la Nació i que informe a la Conselleria de Justícia dels repartiments interregionals d'immigrants illegals per a poder prevenir i planificar una actuació policial eficient i efica i una major collaboració i cooperació amb la Generalitat Valenciana i, en particular, amb la Conselleria de Justícia".

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press