El preu del petroli retrocedix davant de la telefonada de Trump a acabar amb els atacs entre Iran i Israel

El president d'Estats Units, Donald Trump.
Andrew Leyden / Zuma Press / Europa Press / Contac
Europa Press C. Valenciana
Publicado: lunes, 8 junio 2026 15:31

   MADRID, 8 Jun. (EUROPA PRESS) -

   El barril de petroli Brent, de referència a Europa, queia de manera abrupta fins als 94 dòlars després de fregar la barrera dels 98 dòlars fa apenes unes hores, després que el president d'Estats Units, Donald Trump, haja instat a Israel i Iran a acabar amb el foc creuat iniciat este diumenge i sostenir que continuen actives les negociacions per a aconseguir un acord de pau.

    Per la seua banda, el barril de West Texas Intermediate (WTI), de referència a Estats Units, s'enfonsava fins als 91 dòlars des dels 95 dòlars aconseguits durant el matí, reduint l'increment diari del 5% a poc més del 1%.

    D'esta manera, el preu del barril de Brent ha passat d'experimentar un creixement intradía proper al 5% a marcar amb prou faenes un augment de l'1,5%, després del repunt impulsat pels nous atacs en la regió d'Orient Pròxim i la baixada provocada per les paraules de Trump cridant a finalitzar aquesta nova escalada de tensió.

    Israel va denunciar este diumenge el llançament de projectils procedent d'Iran cap al seu territori en aparent represàlia pel bombardeig sobre els barris del sud de Beirut. Com a resposta, l'Exèrcit d'Israel ha bombardejat un complex petroquímic en la província iraniana de Juzestán, en el sud-oest del país asiàtic.

   "Israel i Iran han de cessar immediatament els enfrontaments armats", ha sostingut l'inquilí de la Casa Blanca en xarxes socials este dilluns, un missatge després del qual ha afegit que ambdues parts "busquen un alto el foc immediat".

    "Les negociacions finals sobre la pau estan en marxa, encara que la ignorància o l'estupidesa podrien obstaculitzar-les. El bloqueig es mantindrà vigent fins que s'aconseguisca un acord definitiu. És important que tot avanç amb rapidesa", ha afirmat Trump.

    En este sentit, el trànsit per estret d'Ormuz continua quasi paralitzat, mentre la fràgil situació en la regió genera incertesa sobre la fi de la guerra, la qual cosa ha provocat fortes fluctuacions en els comprats petroliers ja habituals des de l'inici de l'ofensiva d'EUA i Israel sobre el país asiàtic el passat 28 de febrer.

    Les autoritats iranianes han donat per finalitzats els atacs contra territori israelià, encara que no han descartat que puguen reprendre's en cas que Israel continue amb les seues operacions a Líban o reprenga atacs contra Iran.

    "La nostra prioritat és la seguretat nacional i la tranquil·litat del poble. Defensem els drets de la nació amb autoritat i no retrocedirem davant de cap amenaça. La diplomàcia i la defensa són les dues ales del poder nacional; ni hem abandonat el camp de batalla ni la taula de negociacions", ha destacat el president d'Iran, Masud Pezeshkian.

    En este context, l'Organització de Països Exportadors de Petroli, en el seu format ampliat OPEP+, va anunciar aquest diumenge que incrementarà en altres 188.000 barrils diaris de cru la seua oferta per a juliol, segons un acord aconseguit en la seua segona reunió després de la sorprenent decisió anunciada al maig per Unió dels Emirats Àrabs de retirar-se del grup en plena guerra d'Iran.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press