FOTO: JOSÉ CUÉLLAR/CORTS VALENCIANES - Archivo
VALNCIA, 25 Mar. (EUROPA PRESS) -
El conseller d'Educació, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira, ha assegurat aquest dilluns que "no hi ha cap problema" amb que la secretria general del PSPV-PSOE i ministra de Cincia, Diana Morant, porte al Tribunal Constitucional la Llei de Llibertat Educativa valenciana perqu és un "bon" text elaborat per experts i "per aix estan els tribunals". "El que ha de fer Morant és deixar ja de legislar sense posar un duro, sinó portar diners a la Comunitat", li ha exigit.
Rovira, en declaracions als mitjans, s'ha pronunciat així preguntat per l'anunci de Morant que el Govern est estudiant les cinc proposicions de llei que han presentat PP i Vox a la Comunitat Valenciana per a "veure qu van a presentar" i ha alertat que les de Llibertat Educativa i Concrdia podrien "confrontar amb el marc constitucional" i, per tant, es valorar recórrer-les al Tribunal Constitucional.
Sobre aquest tema, ha qüestionat que aquesta siga la labor d'una ministra d'Universitats i ha emmarcat l'anunci de Morant al seu nou paper al capdavant del PSPV. "Diana Morant pot fer el que vulga, no hi ha cap problema perqu aquesta llei ha sigut feta per experts que coneixen molt bé el que és la legislació educativa i para aix estan els tribunals", ha recalcat.
De la mateixa manera, davant de la intenció del Ministeri que el finanament universitari representara un 1% del PIB, ha assenyalat: "El que sí que li exigim és que pose els diners perqu no pot establir unes noves mesures en la nova LOSU (Llei Orgnica del Sistema Universitari) sense acompanyar-la de fons". "No pot ser que Morant i Pedro Sánchez legislen i que siguem els valencians, una regió molt mal finanada histricament, els que damunt hgem de traure diners de la nostra butxaca per a pagar el que ells legislen".
De la mateixa manera, ha assenyalat que tampoc hi ha "cap problema" davant de l'anunci dels sindicats de convocar una vaga general en educació. "Estem convenuts que és una llei bona per als xiquets i que, sobretot, recupera el poder de decisió dels pares, la seua llibertat per a triar, i no com fins ara una imposició per part de l'Administració educativa de qu havien de fer els xiquets", ha assenyalat Rovira que ha insistit que amb aquesta llei "recuperem la llibertat per als pares".
Rovira ha explicat que el valenci es manté com a requisit per als docents en primria i en secundria perqu "si donem la llibertat que els xiquets puguen donar les seues classes majoritriament en castell o en valenci deuen estar preparats per a un sistema o un altre", per hi ha certes especialitats, com a conservatoris, escoles d'idiomes o FP, on es valorar com a mrit. "Quin sentit tenia demanar-li el requisit lingüístic de valenci a un professor d'alemany com feia el Botnic?", ha qüestionat.
RESPECTAR EL MÍNIM DEL 25% DE VALENCI
Per aix, ha insistit que "no hi haur cap problema" perqu els professors "estan qualificats per a donar les seues classes en valenci o en castell i seran els pares els qui trien el pes majoritari de la llengua base". Amb tot, ha assenyalat que el valenci "tindr el seu pes també com a mínim d'un 25% per a respectar la famosa sentncia de Catalunya que ací, segons els experts jurídics diuen que se'ns aplicaria igual".
Per aix, el Consell vol amb aquesta Llei és "ponderar el que es conega els dos idiomes, per majoritriament amb la llengua base que els pares trien i que no la fixe l'Administració". A més, ha ressaltat que també es "premiar" als docents que facen classe en angls.
De la mateixa manera, ha rebutjat que es puga generar problemes per l'elecció majoritria dels immigrants pels grups de castell. "Es diu llibertat, cadascun podr triar i els pares triaran en funció del que ells creen que és millor per als seus fills i ja est i hi ha molts immigrants estudiant en línies en valenci i estic convenut que molts d'ells també triaran línia en valenci", ha postillat.