Álex Zea - Europa Press - Archivo
VALNCIA, 30 Ene. (EUROPA PRESS) -
El conseller d'Educació, José Antonio Rovira, ha defs l'engegada del districte únic escolar perqu "facilita la llibertat d'elecció dels pares", al mateix temps que ha recalcat que la mesura era un compromís electoral del PP.
"No fem més que complir all que vam prometre", ha dit el responsable de política educativa del Consell, que, a més, ha asseverat que des del seu departament "es tracta igual l'educació pública que la concertada, perqu les dos són públiques, les dos estan sostingudes amb fons públics".
Així ho ha manifestat Rovira --que ha comparegut en roda de premsa per a informar de l'adaptació en la correcció dels exmens de l'EBAU per a l'alumnat amb dislxia i altres necessitats específiques del llenguatge-- en ser preguntat pels mitjans per la campanya de la Plataforma en Defensa de l'Ensenyament Públic que critica el districte únic en considerar que "va en contra d'una escola diversa i plural", "segrega la infncia en funció de les possibilitats econmiques".
Al voltant d'aquest tema, el conseller ha comentat que és "una qüestió de política". "Nosaltres creiem en la llibertat dels pares per a, dins d'una ciutat, poder portar els seus fills on ells estimen convenient i hi ha altres persones, com són els membres d'aquesta plataforma, que volen que siga l'administració qui determine a quins collegis van eixos xiquets. Nosaltres creiem en la llibertat i per a hem aprovat el districte únic, que va ser una de les coses que vam prometre en la campanya electoral. No fem més que complir all que vam prometre", ha defs.
Quan se li ha plantejat l'argument d'aquesta mesura "afavoreix més l'educació" concertada enfront de la pública en un context de reducció d'alumnat pel descens de la natalitat, el conseller d'Educació, Universitats i Ocupació ha apuntat que la baixada dels naixements "no té per qu afectar ni l'educació concertada ni la pública".
I ha agregat: "L'educació concertada i la pública són el mateix, les dos estan sostingudes amb fons públics, en la qual cosa no hi ha cap problema".
"UN ALTRE INTERÉS"
El conseller ha incidit que el districte únic "facilita la llibertat d'elecció dels pares, que són els qui han de decidir dins d'una ciutat a quins collegis volen portar els seus fills". "El pare que vullga ser més cmode, --ha continuat-- supose que el portar al collegi del costat de sa casa", per pot haver-hi alguns amb "un altre interés a portar-lo a un altre centre".
"Nosaltres des d'aquesta Conselleria tractem igual l'educació pública que a la concertada, perqu les dos són públiques, les dos estan sostingudes amb fons públics", ha resolt.