UVIÉU, 6 Jun. (EUROPA PRESS) -
El presidente del Gobiernu asturianu, Adrián Barbón, realizó n'asturianu parte de la so intervención na Conferencia de Presidentes, que se celebra esti vienres en Barcelona. Asina lo confirmó'l conseyeru de Ciencia, Industrai y Empléu, Borja Sánchez, que ta tamién na ciudá catalana.
Según Sánchez, esti foi un xestu de reconocimientu por parte del presidente a la llingua asturiana "que falamos munchu n'asturies". Este declaraciones lleguen nel marcu d'una Conferencia de Presidentes marcada pol usu de llingües cooficiales. Nesti contestu debemos recordar que nel Principáu, l'asturianu tovía nun ye oficial, pero el plenu de la Xunta Xeneral del Principáu d'Asturies va aldericar la próxima selmana una iniciativa promovida pola esquierda pa camudar l'Estatutu d'Autonomía y cambialo.
Borja Sánchez refiriose tamién a otres cuestiones de les que falaría Adrián Barbón na so intervención na Conferencia. El presidente asturianu diba suxerir poner un tope a los precios de los arriendos y de blindar les viviendes de protección oficial pa que nun sían oxetu d'especulación nel mercáu.
Barbón manifestó, per otru llau, el so interés sobre una de les midíes que propunxo'l Presidente del Gobiernu d'España, Pedro Sánchez: la creación d'un observatoriu de vivienda pública onde puedan recoyese los precios reales de compraventa y tamién d'arriendu.
En materia de financiamientu, el dirixente asturianu dixo que toles comunidaes tán infrafinanciaes y que ye necesariu un "alderique serenu" onde toles comunidaes autónomes puedan ameyorar el financiamientu pa poder caltener los servicios públicos.
"Nós lo que defendemos ye qu'esi nuevu modelu de financiamientu autonómicu tenga en cuenta cuestiones como l'avieyamientu de la población o la dispersión", indicó.
Barbón habría tamién mencionao la defensa del Corredor Atlánticu y que se siga impulsando esa vía de comunicación. Amás refirióse a la industria de la defensa. "Compartimos dende Asturies qu'esta ye una industria qu'aumenta l'empléu de calidá, con muncha tecnoloxía y que esti aumentu que s'anunció de la inversión en seguridá tamién redunde nesti impulsu a una industria que p'Asturies va ser unu de los sectores claves nel curtiu y sobremanera nel mediu plazu", dixo Borja Sánchez.