SANTANDER/UVIÉU 1 Mar. (EUROPA PRESS) -
Cantabria va implantar el quintu contenedor de color marrón pa la recoyida de biorresiduos a partir del mes de mayu y va mandar a la planta del Consorciu pa la Xestión de Borrafes Sólides (Coxersa) d'Asturies, cerca de Xixón, lo que va suponer un costu mínimu pa la comunidá de 1,8 millones d'euros en cuatro años.
A partir de mayu podría empezar la recoyida naquellos conceyos que dispongan de contenedores, y en xineru de 2025 va algamase la recoyida completa en tola comunidá, de forma que "Cantabria va cumplir con tolos oxetivos de reciclaxe previstos para 2025".
Asina lo anunció esti xueves en rueda de prensa'l conseyeru de Fomentu, Ordenación del Territoriu y Mediu Ambiente, Roberto Media, qu'esplicó que l'oxetivu ye disponer d'una planta propia en Meruelo pal tratamientu d'estos biorresiduos nun plazu de trés o cuatro años, con un costu d'ente 50 y 60 millones d'euros.
Mentanto, l'alcuerdu con Asturies preve una partida de 300.000 euros en 2024 pal tresporte y tratamientu na planta de Coxersa de los cerca de 2.000 tonelaes de borrafes qu'agora se valora que puedan recoyese y unviar.
Media esplicó qu'esta partida va aumentar progresivamente nos años vinientes, porque tamién se preve un aumentu de les tonelaes de borrafes recoyíes, contemplándose una inversión de 400.000 euros en 2025, 500.000 en 2026 y 600.000 en 2027.
Amás, indicó qu'estes partíes van poder aumentar si fuera necesario pa tratar les tonelaes de borrafes que se xeneren na comunidá.
Media destacó al presidente asturianu, Adrián Barbón, "la predisposición estraordinaria que tuvo dende'l primer momentu" y calificó de "una noticia grande" esti alcuerdu pa permitir que Cantabria cumpla cola normativa europea y disponga del tiempu necesariu pa cuntar con una planta de tratamientu d'esti tipu de borrafes, con una construcción que yá tan planiando.