Jorge Peteiro - Europa Press - Archivo
MADRID, 16 Abr. (EUROPA PRESS) -
Duro Felguera suscribió un memorandu d'entendimientu con Sonelgaz Production d'Electricité (SPE) pal resolvimientu amistosu del proyectu de Djelfa n'Arxelia, lo que supon desbloquiar el contratu suscritu en febreru de 2014 y que quedó en suspensión el pasáu mes de xunu, según informó esti miércoles la compañía d'inxeniería asturiana a la Comisión Nacional del Mercáu de Valores (CNMV).
La compañía enerxética arxelina presentó énte la Cámara de Comerciu ya Industria d'Arxelia xuna solicitú d'arbitraxe contra Duro Felguera pola suspensión del alcuerdu de Djelfa, consistente na construcción d'una central de ciclu combináu.
El memorando d'entendimientu firmau ente Duro Felguera y Sonelgaz inclúi la cesión de la central eléctrica de Djelfa n'Arxelia a una agrupación d'empreses lideraes pola compañía China Power Engineering & Consulting Group International Engineering y el resolvimientu
"definitivu y amistosu" de tolos discutinios y pleitos esistentes ente Duro Felguera y SPE.
Coles mesmes, l'alcuerdu foi suscritu por China Power Engineering na so condición de cesionario del contratu, y pola sociedá GUE Energy Products France SNC na so condición de fabricante de los equipos.
Per un sitiu, l'oxetivu del memorando d'entendimientu ye garantizar la finalización de la construcción de la central eléctrica de Djelfa, encargada a la empresa asturiana en 2014, cola cesión del contratu per parte de Duro Felguera a China Power Engineering.
Per otru llau, el conveniu "pasa pola terminación convencional de toles reclamaciones y pleitos esistentes ente Duro Felguera y Sonelgaz, con desistimientu peles partes de los arbitraxes en cursu", esplicó la inxeniería española.
La concreción de los términos definitivos del alcuerdu ente toles partes y l'execución efectiva de la cesión del contratu, el resolvimientu de les reclamaciones recíproques ente Duro Felgeura y Sonelgaz, según la terminación de los arbitraxes esistentes ente elles, tendrán de llevase a cabu nel plazu d'un mes dende la firma del memorando d'entendimientu.
ARBITRAXE N'ARXELIA
Na solicitú d'arbitraxe contra Duro Felguera, el cliente arxelín pidió llevantar la suspensión del contratu, bloquiáu dende'l pasáu mes de xunu, y volver a entamar los trabayos, así como una indemnización d'unos 413 millones d'euros.
Esti foi'l 'detonante' que llevó a Duro Felguera a solicitar el preconcurso d'acreedores el pasáu 11 d'avientu énte los Xulgaos de lo Mercantil de Xixón, pues l'arbitraxe arxelín traxo que l'asturiana tuviera que reexpresar les sos resultancies financieres dende l'añu 2022, tras provisionar 100 millones d'euros nes sos cuentes pol proyectu Djelfa.
PROYECTU DE DJELFA N'ARXELIA
Dende 2014, Duro Felguera taba realizando'l proyectu de Djelfa, que tuvo sometíu a continuos retrasos venceyaos a "distintes cuestiones", derivando asina na esistencia de delles reclamaciones per parte de l'asturiana a Sonelgaz, como consecuencia del incumplimientu de les sos obligaciones.
"Tres la firma d'un protocolu d'alcuerdu a finales de 2021 y de un cambéu ('avenant') al contratu d'abril de 2022, nes que'l cliente arxelín obligose a lliberar parte de la retención practicada sobro la facturación de Duro Felguera y a analizar les reclamaciones de la mesma, reactiváronse los trabayos", esplicó la empresa española tras la reexpresión de les sos cuentes de 2023.
Dempués de delles situaciones n'obra que imposibilitaron, total o parcialmente, la meyora de los trabayos y que s'acumularon a los incumplimientos anteriores, el pasáu 18 de junio Duro Felguera comunicó a Sonelgaz la suspensión del contratu hasta que se subsanasen los referíos incumplimientos per parte del cliente.
Pela so parte, Sonelgaz opusose a la suspensión, acutóse otros derechos y empecipó un periodu de negociaciones, lo que llevó a Duro Felguera a tener que realizar un nuevu tratamientu contable del proyectu arxelín.