IX Siero refuga ufiertar suelu municipal pa enllantar universidaes privaes

Archivo - Ayuntamiento de Siero.
AYTO. DE SIERO - Archivo
Europa Press Asturias
Publicado: viernes, 20 febrero 2026 13:26

   UVIÉU, 20 Feb. (EUROPA PRESS) -

   Izquierda Xunida de La Pola Siero manifestó esti vienres el so refugu fronteru a la propuesta del alcalde, Ángel García, d'ufiertar suelu municipal pa facilitar la implantación d'universidaes privaes nel conceyu.

   La formación considera que la educación superior nun pue convertise nun nichu de negociu nin nuna operación urbanística con fachada académica y sorraya qu'Asturies yá cunta con una institución pública sólida y de referencia como la Universidá d'Uviéu.

   La vocera municipal de IX Siero, Tere Álvarez, foi contundente al señalar qu'el so grupu nun comparte que se reciba con alfombra colorada a proyectos privaos mientres se cuestiona, directa o indirectamente, a la universidá pública. "La Universidá d'Uviéu ye historia, excelencia académica y igualdá d'oportunidaes. Si hai problemes o faltes, la solución ye reforzala, nun abrir un mercáu educativu paralelu", afirmó.

   Álvarez recordó que nel Plenu municipal d'agostu del 2025 Izquierda Xunida presentó una moción en defensa de la Universidá d'Uviéu y de refuga a la implantación d'universidaes privaes n'Asturies, una iniciativa que nun foi sofitada pol PSOE. "Esi votu dexó n'evidencia una contradicción importante. Nun pue afirmase que se sofita la universidá pública y, coles mesmes, facilitar la entrada de modelos que compiten con ella per suelu, alumnáu y recursos", señaló.

   La vocera vinculó esta posición col alderique autonómicu abiertu tres de l'autorización como centros adscritos de proyectos vinculaos a la Universidá Antonio de Nebrija y a la Universidá Alfonso X el Sabiu. Izquierda Xunida d'Asturies amosó la so oposición política a estos proyectos y ta analizando nos sos órganos la viabilidá xurídica d'un recursu. "Nun ye un xestu tácticu, ye una cuestión de modelu: defendemos un sistema públicu fuerte, planiáu y suficiente", indicó.

   Pa IX Siero, la universidá pública nun ye solo un centru de formación, sinón una ferramienta estratéxico de cohesión social y desenvolvimientu territorial. "Nin alfombra colorada, nin lluces de colores. Cuando la educación superior entra na lóxica del mercáu, l'accesu dexa de basase nel méritu y la capacidá y pasa a depender de la renta. Eso xenera desigualdá. Y Siero nun tien de convertise nel llaboratoriu de la mercantilización de la educación", concluyó Álvarez.

Contador

Contenido patrocinado