Agro.- Freixenet mira cap al Brasil, Rússia, Índia i la Xina

Viñeados De Freixenet En Sonoma
EUROPA PRESS
Europa Press Economía Finanzas
Actualizado: miércoles, 28 septiembre 2011 13:19

SONOMA (ESTATS UNITS), 28 (De l'enviada especial d'EUROPA PRESS Laura Garcia Valenzuela)

Grup Freixenet busca ampliar la seva presència i establir-se al Brasil, Rússia, Índia i la Xina per aprofitar les oportunitats de negoci que es donen en aquests països emergents, segons ha explicat el conseller delegat de Freixenet, Pedro Ferrer, en el marc de la celebració del 25 aniversari dels Cellers Glòria Ferrer a Sonoma (Califòrnia).

"A l'Extrem Orient ens esperen amb els braços oberts", ha assenyalat el president d'honor de Freixenet, José Ferrer, qui ha assegurat que el Japó és un gran mercat i que a la Xina hi ha oportunitats de mercat que el grup aprofitarà.

Alhora, ha assegurat que la seva "gran il·lusió" és aquest país asiàtic, on Freixenet té una oficina i un bar a Xangai --també hi ha un bar Freixenet a Mèxic--.

"A la Xina venem números petits. el Japó és 100 o 200 vegades més. Al Brasil tenim filials, però estem començant i Uruguai és el país de Sud-amèrica on més venem", resumeix així Ferrer la seva visió sobre el mercat exterior i la posició del grup.

Alemanya és el primer mercat per a Freixenet amb un 32% --en el mes de setembre es van vendre un milió d'ampolles de vi--, seguit d'Espanya, França, Anglaterra i els Estats Units.

El president de Freixenet, Josep Lluís Bonet, ha explicat que la internacionalització cal, però no fàcil: "Vam picar 20 anys pedra a Anglaterra fins que el nostre projecte ha estat viable, i al Japó som líders --pel que fa a volum se superen els cinc milions d'ampolles--, però hem tardat també més de 20 anys".

Segons Bonet, únicament als Estats Units hi ha hagut una entrada a fons en els anys 80, i a la resta de països es compleix la norma dels 20 anys: "Ara el món s'accelera i es reduiran a 10 anys, com la Xina".

Sobre la rendibilitat, Ferrer ha assegurat que l'objectiu és mantenir la màxima liquiditat possible i que el grup ha fet esforços interiors de reestructuració i retallada de despeses, i alhora ha manifestat la seva intenció de seguir treballant en la internacionalització: "Si surt un mercat, a per ell".

"Hem anat per totes i seguim anant a per totes", ha insistit Bonet, qui ha explicat que existeix una estratègia prudent per desembarcar i penetrar en nous països: muntar una filial, obrir les xarxes comercials i tenir paciència.

Contenido patrocinado