Moritz incrementa les vendes un 15% i facturarà 45 milions aquest 2013

Albert Castellón
EUROPA PRESS
Actualizado: martes, 17 diciembre 2013 22:35

Té com ciutats objectiu París, Xangai, Hong Kong i capitals dels Estats Units

BARCELONA, 8 Dic. (EUROPA PRESS) -

El grup cerveser Moritz preveu facturar un 15% més i arribar a unes vendes de 45 milions d'euros al tancament de 2013 gràcies al creixement a Catalunya, però també a la seva aposta internacional, que ja representa el 12% del volum de negoci, mentre que la resta correspon a Catalunya amb l'epicentre a Barcelona.

En una entrevista d'Europa Press, el director general de Moritz, Albert Castellón, ha explicat que la cervesa premium de Barcelona, com li agrada posicionar-la a Moritz, ja es distribueix en 23 països, sent els principals Anglaterra i Austràlia, i fa pocs mesos ha tancat un acord de distribució a Perpinyà.

Moritz aposta per una estratègia internacional focalitzada no tant en països sinó en ciutats amb similituds amb la capital catalana i entre les quals es genera turisme, i Castellón té com objectiu desembarcar a París, Xangai, Hong Kong i a les capitals dels Estats Units.

"Hem trobat més afinitat amb la nostra proposta de marca a l'estranger que en altres zones d'Espanya", ha sostingut, i ha assenyalat que Moritz treballa de manera proactiva a Catalunya, però a la resta del món funciona d'acord amb una petició per part de l'interessat.

Així, ha afegit que mentre ja han rebut 23 peticions --els 23 països en els quals es distribueix Moritz--, no hi ha hagut "gairebé cap" de la resta d'Espanya, si bé entre el 2014 i el 2015 es començarà a distribuir aquesta cervesa a les illes Balears i al País Valencià.

Preguntat sobre si creu que el 2014 serà un any de recuperació, Castellón ha afirmat que "sembla que hi ha brots verds, tot i que el tema està complicat encara, sobretot, al mercat hostaler" per la caiguda del consum de les famílies, ja que el primer que retallen són les activitats d'oci.

Ha constatat un canvi de tendència en el segon semestre del 2013 en comparació als sis primers mesos de l'any, i ha afegit que "es percep una mica més d'alegria", com a mínim en l'evolució del grup cerveser que dirigeix.

En aquest sentit, s'ha mostrat optimista amb vista al 2014, quan la companyia té com objectiu seguir creixent a doble dígit: "El 2014 serà una mica millor que el 2013, i en qualsevol cas, no serà pitjor".

CATALUNYA INDEPENDENT

Castellón ha publicat fa poc el llibre 'Catalonia, next brand in Europe' (Ara Llibres) una estratègia de màrqueting per crear un Estat propi a Catalunya després d'una eventual independència.

Preguntat sobre si una Catalunya independent veuria perillar inversions, ha assegurat que els directius han d'adaptar-se a nous escenaris: "Jo no sóc de la mena que vaticina cap cataclisme. En absolut. Perquè crec que el mercat català, tant des del punt de vista de l'oferta com de la demanda, és molt dinàmic, el teixit empresarial és competitiu i les exportacions creixen cada dia".

"Està molt clar que, si no hi ha reaccions poc empresarials que han de veure amb boicots sentimentals, un procés d'aquesta naturalesa dins de la UE no ha de representar cap drama", ha assegurat.

Leer más acerca de: