BARCELONA 9 Ene. (EUROPA PRESS) -
La productora ecològica catalana Natursoy tancarà 2010 amb unes vendes de 9,5 milions d'euros, un 11,7% més que l'any passat, quan va arribar a una facturació de 8,5 milions.
En declaracions a Europa Press, el director general de Natursoy, Marc Bàrbara, ha explicat que l'objectiu és mantenir un creixement sostingut, tot i que ha matisat que les vendes s'han reduït lleugerament l'últim semestre a causa de la pujada de l'IVA.
Del total de vendes, un 6% correspon a exportacions, i es preveu augmentar-ne la xifra fins al 15% o el 20% el 2011.
Ha sostingut que el creixement s'ha vist impulsat per la fàbrica de Castellterçol (Barcelona), que va iniciar la seva activitat el 2007 després d'una inversió de 3,5 milions i que va permetre passar dels 6,2 milions de facturació d'aquell any als 9,5 del 2010. Malgrat l'impacte positiu de la fàbrica, Bàrbara ha descartat l'obertura de noves plantes.
Ha assenyalat que entre els objectius per a 2011 es troben augmentar la facturació fins a un 15%, increment que de produir-se suposaria una ampliació de plantilla d'entre cinc o sis persones, i han estat l'actual de 70 treballadors.
Natursoy ha fet una inversió de 200.000 euros aquest any destinada a l'adquisició de maquinària i millores tecnològiques, així com a sistemes d'informació.
"ESCASSA CONSCIÈNCIA ECOLÒGICA"
Natursoy ha fabricat des del 1988 més de 1.000 referències ecològiques, i incorporarà nous productes al mercat el 2011, tot i que Bàrbara ha declinat especificar el tipus d'aliment ecològic ni el total de referències noves.
Ha lamentat que a Espanya hi hagi una "escassa consciència ecològica" en comparació amb Europa, on el consum per càpita de productes ecològics és de 60 euros per persona, mentre que la mitjana espanyola se situa en vuit euros.