Nous models davant de la competència creixent dels països emergents
BARCELONA, 20 Mar. (EUROPA PRESS) -
Fira de Barcelona segueix treballant per internacionalitzar Alimentaria, que ja té dues rèpliques a Lisboa i Mèxic, en mercats emergents, segons ha explicat en roda de premsa el president de Fira de Barcelona i Alimentaria, Josep Lluís Bonet.
"Anem a seguir replicant perquè és evident que el sector de l'alimentació i les begudes és dels sectors més potents d'Espanya i cal procurar donar-li marxa", ha explicat Bonet.
Alhora, la internacionalització de salons no només s'aplica a Alimentaria, sinó a la resta de certàmens que organitza Fira, pel que ha recordat la celebració de Construmat la Xina d'aquí a dos mesos.
"El que perseguim és donar una oportunitat al teixit productiu espanyol, que fonamentalment són pimes, a internacionalitzar-se, ja que aquestes empreses no poden per si soles", ha assenyalat.
El director general de la Federació Espanyola d'Indústries de l'Alimentació i Begudes (Fiab), Horacio González, ha apostat també per créixer en altres mercats, i ha destacat que la internacionalització d'Alimentaria ajuda a obrir portes al sector.
Per la seva banda, el director d'Alimentaria, José Antonio Valls, ha sostingut que la internacionalització d'alimentària és possible gràcies a la consolidació de la seva marca, si bé ha precisat que cal entrar en els mercats emergents amb models diferents, ja que la Xina i el Brasil ja tenen salons que podrien ser competència d'Alimentaria.