As zonas rurais de Galicia poderán acceder aos servizos da administración pública a través de internet

Europa Press Galicia
Actualizado: miércoles, 29 octubre 2008 20:16

SANTIAGO DE COMPOSTELA/MADRID 29 Oct. (EUROPA PRESS) -

Os cidadáns que residan nas zonas rurais de Galicia poderán resolver os seus trámites administrativos a través de internet, grazas a un novo servizo que puxeron en marcha os ministerios de Industria, Turismo e Comercio e de Administracións Públicas, dirixido a promover o uso da administración electrónica por medio de telecentros. A segunda fase do plan aplicarase nesta comunidade autónoma ao longo de 2009.

A través de esta plan, que conta cunha inversión de dous millóns de euros, os cidadáns poderanse beneficiar das vantaxes da administración electrónica e dos case 900 servizos aos que se pode acceder directamente a través da páxina web www.060.es sen ter que desprazarse, indicou a ministra de Administracións Públicas, Elena Salgado, no acto presentación xunto ao titular de Industria, Turismo e Comercio, Miguel Sebastián.

Salgado destacou que o obxectivo do programa é "garantir o dereito ao cidadán a relacionarse electronicamente coas administracións, e para que verdadeiramente poida facerse efectivo ese dereito, habemos de proporcionar non só a ferramenta, senón tamén a orientación e a formación necesaria para que os cidadáns poidan utilizala", dixo.

Pola súa banda, Sebastián subliñou que con este proxecto se persegue "eliminar a brecha dixital" existente entre o medio rural e as cidades, xa que "é clave se se quere modernizar a sociedade".

En concreto, a páxina 060.es, cunhas 300.000 visitas ao mes, permite obter todo tipo de información das distintas administracións, como o estado das estradas ou a oferta de emprego, tanto o público como o privado a través do INEM; solicitar bolsas, subvencións e axudas, como as destinadas á maternidade ou á vivenda; realizar trámites e xestións con institucións e organismos públicos, como os relacionados cos impostos, o desemprego ou a Seguridade Social, ou solicitar datos persoais como a vida laboral, os puntos do carné de conducir ou certificados de nacemento ou defunción.

MÁIS DE 500 FORMADORES

Neste proxecto, un total de 1.500 telecentros consolidados como lugares públicos de referencia para acceso a internet nas zonas rurais se converterán en lugar de formación para os seus habitantes.

Ademais, máis de 500 formadores de telecentros axudarán aos cidadáns das zonas rurais no uso da administración electrónica co fin de que aprendan a realizar xestións, utilizar os servizos públicos ou obter calquera tipo de información por medios telemáticos.

Así, Sebastián, afirmou que tras o "exitoso desenvolvemento" dos telecentros o seu departamento centrará os seus esforzos en "poñer en valor a infraestrutura instalada", un proceso que se levará a cabo "engadindo servizos asociados aos telecentros".

"A primeira das medidas que se van desenvolver neste campo é a que se presenta hoxe, e se encadra dentro do eixe de capacitación, dentro dos cinco que abrangue o novo programa Avanza 2", explicou.

Ademais, indicou que ata agora se investiron 34,8 millóns de euros na rede de centros e que o compromiso se cifra noutros 24 millóns de euros para o período 2009-2015.

O plan de dinamización xa comezou en 304 telecentros en Andalucía e Asturias, comunidades onde se formou a máis de 150 dinamizadores e, en poboacións onde estes non existían, a máis de 1.000 cidadáns.

A segunda fase do plan, que se prolongará ao longo de 2009, céntrase en Castilla y León, Canarias e Murcia, e continuará antes de fin de ano en Galicia, Comunidad Valenciana, Castilla La Mancha e Extremadura.

Contenido patrocinado