VIGO, 8 Jun. (EUROPA PRESS) -
O Laboratorio de Televisión Dixital Interactiva da Universidade de Vigo creou un programa de ensino a través da televisión --unha plataforma dixital de teleensino-- que recomenda ao espectador cursos personalizados en función do seu perfil.
En declaracións a Europa Press, o director do laboratorio, José Juan Pazos, destacou que esta iniciativa promove unha forma de educación "informal" e "menos regulada", na que o usuario de televisión "está a ver un programa, e ofréceselle información relacionada con el".
Este concepto de aprendizaxe, que se coñece como 't-learning', procede da súa aplicación en Internet --'e-learning'--, campo no que "se investiga hai tempo", indicou. "A nosa novidade é aplicalo á televisión", incidiu, en alusión aos traballos que desenvolve o grupo de investigación universitario que dirixe.
O centro de investigación sobre televisión dixital interactiva, que se fundou en 1995 en Vigo, comezou como "un esforzo máis teórico", pero recentemente decántase" pola aplicación práctica e "a colaboración coa industria", subliñou.
Así, intégrano profesores da Escola de Telecomunicación de Vigo, bolseiros que elaboran a súa tese doutoral durante catro anos --orientados á investigación--, alumnos e enxeñeiros cun contrato ligado a un proxecto concreto. "Os que temos vinculación fixa somos os profesores", matizou o seu máximo responsable.
T-MESTRE
A plataforma T-Mestre --antes denominado 'Atlas'-- "ten de innovación o medio polo que se difunde o ensino", reiterou, así como "o seu carácter personalizado". Neste sentido, fixo fincapé en que a ferramenta "che recomenda cursos" en función do perfil do teu rexistro".
En canto aos usuarios aos que se dirixe, os consumidores de televisión, o profesor titular da Universidade de Vigo cualificounos como "máis pasivos que os de internet", polo que valorou a "adaptación" ás súas personalidades e engadiu que o programa lles permite "definir dous escenarios".
En primeiro lugar, o 'edu-tainment' --termo resultado da unión dos vocábulos ingleses 'education' e 'enterteinment'-- consiste en que ti estás a ver a tele e ela mesma che ofrece un curso relacionado con el, subliñou. Exemplificou isto cunha persoa "que estea a ver Memorias de Africa e á que o televisor ofreza información turística sobre Kenya.
Nun segundo apartado referiuse ao entertai-sion --'enterteinment' e 'television'--, que funciona "ao revés". Nesta dirección, puxo o exemplo de "quen quere aprender inglés e lle gusta o fútbol", para o que a opción de 'listening' do programa lle ofrecerá a final da Champions League, "ou a final de Roland Garros de onte", con locución en inglés.
NO FOGAR
Por outra banda, Pazos apuntou a outra das liñas de estudio do laboratorio, que é a de "integrar" o sistema da televisión dixital interactiva co dos dispositivos de domótica --controladores do fogar--.
A este respecto, lamentou a "falta de compatibilización das normas", que provoca a "inoperatividad" dos dous sistemas ao mesmo tempo e motivo polo que o centro propuxo "unha solución para unir ambos os dous mundos".
"A idea é que mentres ves un programa de cociña, o sistema de datos che busca a receita e cha envía pola canle de difusión", explicou, e, continuando con esta hipótese, apuntou que "logo, podes utilizar a impresora da túa casa para imprimila".
Outra situación que formulou foi que, mentres o usuario vai a televisión, "chamen o videoportero". Neste caso, a televisión dixital móstrache a cara da persoa nun pequeno cadro e "ti decides se lle abres ou non, dende o propio mando do televisor".
DISPOSITIVOS MÓBILES
Entre as liñas de traballo do laboratorio destacan, ademais do t-learning e a domótica, as aplicacións para dispositivos móbiles como teléfonos e axendas electrónicas, tema que, segundo sinalou Pazos, "en España e en Galicia aínda está bastante verde".
Así, explicou que as iniciativas se dirixen á creación de canles personalizadas de noticias, por exemplo, porque "non parece razoable que vaias ver unha película nun móbil", polo que os contidos terán que ser "máis curtos e de máis interese". A este respecto, fixo referencia a estudios que apuntan a que o tempo máximo de lectura neste tipo de medios "rolda os 30 minutos".
Para concluír, Pazos asegurou que, "en plan prototipo", toda esta clase de proxectos "xa están a funcionar no laboratorio", pero que "o que queda agora" é que os contactos que manteñen con "numerosas" compañías "dean os seus froitos".