Carrau demana al TSJIB anul·lar les actuacions del 'cas Mòbils' des que es va admetre la querella contra ell

Argumenta que adquirir immediatament la condició d'investigat li hagués perms examinar abans les actuacions i formular recursos

El fiscal Carrau recusa a la magistrada del TSJ de Balears que instrueix la quer
UIB - Archivo
Europa Press Islas Baleares
Publicado: jueves, 28 marzo 2019 13:36

   PALMA DE MALLORCA, 28 Mar. (EUROPA PRESS) -

   La defensa del fiscal Anticorrupció Juan Carrau ha presentat un escrit amb el qual sollicita al Tribunal Superior de Justícia de Balears (TSJIB) que anulli les actuacions de la querella contra ell presentada per Europa Press i 'Diario de Mallorca', i demana que es retrotraguen les actuacions fins al moment en el qual la magistrada Felisa Vidal va admetre l'ampliació que l'incloa com a possible "inductor" d'un presumpte delicte de prevaricació.

   El fiscal va ser imputat per la confiscació i el rastreig dels mbils de redactors que cobreixen el 'cas Cursach'. L'advocat de Carrau, Cristóbal Martell, ha plantejat un incident de nullitat amb el qual sollicita anullar tot l'ocorregut amb posterioritat a aquesta data, el 8 de febrer, la qual cosa inclouria la seva citació per declarar com investigat i la denegació de l'arxiu de la causa.

   El lletrat argumenta que s'ha vulnerat el dret de defensa de Carrau. En concret, protesta per no haver rebut immediatament la notificació que la querella s'havia adms a trmit i pel retard fins que va ser formalment imputat, ja que la condició d'investigat li hagués perms examinar abans les actuacions i formular recursos.

   A més, la defensa del fiscal sosté que se li ha impedit presentar des de l'inici l'incident de recusació contra la magistrada, de la qual sospita "falta d'imparcialitat". Carrau va demanar apartar a la magistrada en un altre escrit registrat aquest dimarts, recolzant-se en que Vidal va tenir un crrec en el Govern de Jaume Matas (PP) i ell ha actuat com a fiscal contra l'expresident i contra el partit en diverses ocasions.

QUERELLA D'EUROPA PRESS I 'DIARIO DE MALLORCA'

   La querella es va presentar per prevaricació, delicte contra la inviolabilitat del domicili i vulneració del secret professional periodístic el 13 de desembre de 2018. Havien passat dos dies des que el jutge Miguel Florit ordenés a la Policia registrar les seus d'Europa Press i 'Diario de Mallorca' i confiscar-se del mbil i ordinadors de dos dels seus periodistes, tot aix amb l'objectiu d'investigar l'origen de les notícies publicades sobre el 'cas Cursach'. Inicialment la querella dels mitjans de comunicació es va limitar a Florit.

   La querella es va admetre a trmit el 18 de desembre, i tres dies després el jutge Florit va anullar la requisa. Posteriorment, la documentació aportada pel Jutjat al TSJIB va revelar que el jutge també havia ordenat, abans de la confiscació, obtenir els llistats de trucades i posicionaments dels mbils dels periodistes d'Europa Press i 'Diario de Mallorca', una periodista d'EFE i els telfons fixos de la seu de les dues agncies de notícies a Palma; i que totes les ordres s'havien dictat amb l'aval del fiscal Anticorrupció Juan Carrau.

   Per aix, els periodistes van ampliar la querella incloent Carrau com "inductor" de les decisions del jutge Florit i afegint als fets presumptament delictius el rastreig dels telfons com un possible delicte contra el secret de les comunicacions.

   El 8 de febrer, el TSJIB va admetre a trmit l'ampliació de la querella contra Carrau i el 15 de mar la magistrada va citar el jutge i al fiscal com investigats pel 8 d'abril, i als redactors afectats, com a testimonis, pel 15 d'abril, al costat de l'agent de la Policia Judicial encarregat de la investigació derivada del 'cas Cursach'. Amb tot, per qüestions d'agenda dels advocats, la citació als periodistes ha estat suspesa i actualment est pendent de nova data, mentre que l'advocat de Carrau va sollicitar suspendre la declaració dels investigats per coincidir amb un judici en una altra comunitat autnoma assenyalat amb anterioritat, per el TSJIB encara no ha resolt respecte a aquesta qüestió.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado