La CNMC assenyala que el projecte de Llei de Canvi Climàtic pot produir "efectes negatius" i proposa "alternatives"

José María Marín Cremada, president de la CNMC
APIE - Archivo
Europa Press Islas Baleares
Publicado: lunes, 11 febrero 2019 13:24

   PALMA DE MALLORCA, 11 Feb. (EUROPA PRESS) -

   El president de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competncia (CNMC), José María Marín Cremada, ha registrat aquest dilluns una carta en el Parlament dirigida al seu president, Baltasar Picornell, assenyalant que el projecte de Llei de Canvi Climtic i Transició Energtica pot produir "una srie d'efectes negatius" i proposant "una anlisi d'alternatives que pogués justificar la decisió presa", així com l'aplicació de "mesures menys oneroses".

   A continuació, el president de la CNMC ha assegurat tenir com a objectiu "garantir, preservar i promoure el correcte funcionament, la transparncia i l'existncia d'una competncia efectiva als mercats, en benefici dels consumidors i usuaris".

   D'aquesta manera, ha assenyalat que hi ha determinats aspectes que poden suposar "potencials restriccions" a aquestes competncies, com pot ser la Disposició addicional tercera del projecte en la qual es contempla la prohibició, a partir de 2025, de la circulació de motocicletes i turismes que utilitzin disel com a combustible, excepte per aquells vehicles respecte dels quals s'estableixin reglamentriament excepcions, per raons de servei públic o de la seva radicació prvia al territori balear.

   "La prohibició de determinats models de vehicles tindr un efecte negatiu sobre la competncia en múltiples activitats com la venda de vehicles, la distribució de carburants en estacions de servei, les activitats de reparació de vehicles o de lloguer de vehicles, entre uns altres, i tot aix en detriment de consumidors i usuaris", ha lamentat.

   Així mateix, ha explicat que la mesura "sembla no ajustar-se als principis de bona regulació" perqu "no sembla que concorrin criteris de prudncia i raonabilitat en la norma projectada, ja que no s'aporten dades que relacionin l'eficcia de la prohibició amb una efectiva quantificació de la reducció de la contaminació"; i perqu presenta aspectes "substancialment discriminatoris" en contemplar que els vehicles disel puguin seguir circulant si compleixen una missió de servei públic o si presenten un criteri de radicació prvia al territori.

   Finalment, ha criticat que no s'ofereixi una anlisi d'alternatives que pogués "justificar la decisió presa", així com "mesures menys oneroses com a peatges, limitacions geogrfiques per zones específiques de les illes o limitacions horries a la circulació".

Artículos Relacionados

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado