Absolen a Le Pen en un cas de difamació per vincular a una dona amb vel amb el "islam radical"

Archivo - Arxiu - La líder d'Agrupació Nacional, Marine Le Pen.
Ricardo Rubio - Europa Press - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: martes, 20 enero 2026 18:06

   MADRID, 20 Ene. (EUROPA PRESS) -

   La Justícia de França ha absolt este dimarts a la líder ultradretana Marine Le Pen en un cas de difamació obert en contra seua per haver vinculat a una dona que usava el vel islàmic amb el "islam radical".

   Un tribunal de París, la capital francesa, ha indicat que no existixen indicis suficients que recolzen la demanda atès que "si bé este assumpte forma part d'un debat públic en la societat francesa, associar a una persona amb la pràctica estricta d'una religió (...) no constituïx un insult".

   Així, la cort ha oferit la seua deliberació en presència de la demandant, Yasmine Ouirhane, que té ara 30 anys i s'ha presentat en els jutjats sense vel, si bé Le Pen no ha acudit al jutjat.

    El cas es remunta a l'any 2019, abans de les eleccions al Parlament Europeu, quan Le Pen va comentar una fotografia en la qual apareixia Ouirhane, llavors estudiant de l'Institut d'Estudis Polítics de Bordeus. L'estudiant havia sigut nomenada "jove europea de l'any", segons una fundació alemanya, que ho celebrava amb una imatge en la qual apareixia amb el vel groc onejant una bandera de la Unió Europea.

   Llavors, Le Pen va indicar en xarxes socials que para ella i el seu partit, Agrupació Nacional, "el suport a l'islam radical és un 'no'".

    La cita judicial d'este dimarts coincidia amb la vista judicial prevista davant del Tribunal d'Apel·lacions, també situat a París, on Le Pen haurà de declarar en el marc del cas obert per presumpte desviament de fons del Parlamento Europeu i que també esguita a altres onze acusats. El resultat d'este juó podria tenir efectes decisius per a la seua candidatura presidencial el 2027.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià